Saturday, August 22, 2015

Rombongan VIP Dari Ipoh : Day 3, Lepas Checked Out

Assalamualaikum


Sorry sebab cerita fasal rombongan VIP ni tersangkut ye. Sesungguhnya bukanlah senang nak update blog siri ini especially bila nak pilih gambar sebab ada dua camera termasuk gambar dari handphone juga. Tapi tak pe, saya usahakan juga.

Kami telah checked out daripada The Pines dalam jam 11.00 pagi. Saya rasa rombongan veteran kali ini memang enjoy menginap di The Pines walaupun cuaca semalam senyuk sangat. Sewaktu kami keluar meninggalkan The Pines, Angah telah cakap "Bye Pines...". 

Kami bercadang untuk ke Desa Cattle Farm, tetapi kami telah singgah beli sayur di gerai  yang terletak di tepi jalan, tidak jauh daripada the Pines.

Di sini sekali lagi rombongan vetera tengah teruja apabila melihat buah-buahan yang ada. Mereka telah membeli banyakkkk.  


Gambar-gambar ini di ambil daripada kamera Ira sebab saya sendiri sibuk pada waktu ini kerana membeli bekalan sayur untuk di bawa balik ke rumah.


Beli Acu, beli....


Selepas itu, kami bawa mereka naik sekejap ke atas bukit di mana Shuk dan Saya tinggal sebelum ini. Pemandangan daripada sini pun adalah sangat cantik.

Sebenarnya, apabila kami bagi tahu Angah yang kita orang akan pergi tengok lembu, Angah terus jawab macam ini "Buat apa kita nak tengok lembu ni? Bukan kita tengok lembu hari-hari ke?"

Haaaa....tapi Makngah jawab balik. Dia kata "Takpe angah, orang dah bawak tu, kita ikut ajalah".

Tapi kita orang pun cerita lah yang lembu ni lain sikit, bla bla bla...hiksss..

Tapi bila sampai di sini, Angah jadi excited sebab lembu ni kulitnya lain sikit, ada putih-putih tu kan. Dia pun terus berminat sebab dia pernah melawat ladang lembu di New Zealand waktu dia muda-muda dulu. Teruslah dia cerita fasal rumput la...dan macam-macam lagi
Desa Cattle Farm where we were so close to the mountain which is hidden by the thick fog

ambil gambo satu


Sewaktu berjalan, Ira suruh pandang ke belakang...


Sepatutnya di sini boleh lah pergi tengok lembu di kandang ataupun kalau datang pada masa yang betul, boleh tengok kerja-kerja memerah lembu. Tapi ye lah, mana lah depa ni larat nak buat aktiviti tu kan jadi depa telah memilih untuk duduk dan mengadap gunung yang tak nampak-nampak tu.

Tapi Tokbomo telah pergi sorang-sorang dan bila saya tanya how was it the answer was "Macam tengok lembu la". Hiks

Untuk mengisi masa, kita orang telah beli yogurt dan susu..lepak minum di luar. Sebab cuaca adalah selesa, we enjoyed the moment.


Suka gambar ni, tapi Ira tak de sebab dia tangkap gambar



Saya suka gambar ni, sweet aja dua-dua


The Anak Daras....bagus depa ni, sangat-sangat membantu saya untuk entertain the VIPs  juga kerja-kerja dapur.



Hah, kami candid gambo depa dari jauh



Ha, barulah nampak macam makcik dengan anak-anak sedara kan. Nampak macam penyayang tak saya ni? Atau lebih macam seorang makcik yang macho? Hiksss, saya ada ramaiiiiii anak sedara...belah saya lebih 30, belah hubby pun lebih 30.



Lepas tu kami berdua. Tudung tu asyik tak lawa sebab angin kuat


Habis lawatan, kita orang pun balik la ke KK tetapi sempat juga singgah di Jambatan gantung Tamparuli yang Marsha Londoh selalu cakap tu. Waktu kami sampai tu, jalan di tepi jambatan tu telah ditutup kerana dinaiki air. Air sungai memang agak deras pada masa itu




Haaa....jambatannya. Jambatan ni sebenarnya nampak agak usang dan kami agak ragu-ragu dengan keselamatan. Tapiii....kami naik juga. Ahli rombongan yang lain duduk aja di dalam kereta tapi ada juga yang telah pergi ke pasar dan beli macam macam.



Hikkkksss.....gambo kami di atas jambatan tu...muka saya tu sebab cuak sebenonya. Hubby berlagak sebab dia memang biasa naik jambatan gantung dan tidak gayat. Saya tengah mencari gambar Huda dan Ira di atas jambatan ni, tapi tak jumpa pulak. Penat tau nak browse gambo untuk di upload ke blog ni, tapi tak jumpa pulak...


Kami meneruskan perjalanan selepas itu dan kami singgah menjenguk sekejap di rumah terbalik. Walau bagaimanapun, oleh kerana ahli rombongan tidak berminat untuk melawat rumah terbalik, kami meneruskan perjalanan balik. Mula-mula kami ingatkan nak berhenti makan, tetapi keputusan telah dibuat untuk balik terus ke rumah dan masak. 

Sampai aja di rumah, saya terus keluarkan barang dari dalam fridge, solat dan terus sinsing lengan baju untuk masak.



Ahli rombongan pula memang kepenatan, mereka pakat-pakat mandi/berehat/tidur...sian depa. Saya, Huda dan Ira pulak terus masak, alah, kami masak simple aja, goreng udang, masak asparagus bersama tomato goreng belacan dan Acu buat sambal belacan yang meletop-letop selepas dia berehat.



Kami siap masak dan mula makan dalam jam 5.30 macam tu.


menunya adalah udang goreng, asparangus bersama tomato masak goreng belacan serta sambal belacan meletop yang Acu buat



Anak dara makan atas lantai sebab tak cukup tempat di meja



The veterans...


Malam nya, semua orang tidur awal sebab penat...he he he


No comments:

Post a Comment