Saturday, August 22, 2015

Misi Mencari Musang King

Assalamualaikum!

Hari ni hari Sabtu, jam 10.38 pagi. Awal pagi tadi kami tidak pergi jog kerana ada orang tu tak berapa larat, tetapi pada waktu ini, kami telah pun selesai breakfast, sudah mandi dan masing-masing tengah sibuk online.

Saya ingin bercerita mengenai misi kami untuk mencari durian semalam. Semalam, lebih kurang dalam jam 9.00, kami telah bergerak ke bandar KK untuk memulakan misi kami.

Kami nampak ada beberapa tempat yang ada jual durian, tetapi kami telah mengambil keputusan untuk pergi ke satu tempat yang nampak paling meriah. Nama tempat tu Segama dan ada lebih kurang 10 gerai berderet yang menjual durian. Excitednya saya.

Haa...yang di atas itu adalah satu daripada gerainya

Kami pun cubalah cari gerai orang Islam ke, Melayu ke, ataupun Bajau ke...lalu kami pun pergi lah ke kedai pemuda ni. Walau bagaimanapun, ada masalah komunikasi sikit sebab bila dia bercakap, kami tak faham dan rasanya bila kami bercakap pun, dia tidak faham.

Kami nampak dia label kan "Mosang King" kat sat kelompok durian tu jadi kami ingatkan adalah Musang King. Tapiii, dia pergi bagi durian apa ntah...kami makan lah juga sebijik, tapi lepas tu kami mengambil keputusan untuk beli durian di gerai sebelah. Yang jual durian di gerai sebelah tu adalah lelaki-lelaki muda China yang handsome-handsome, dan kami boleh berkomukasi dengan baik.

and yup, kami dapat Musang King di sini

Yeowww...sedap...kami habiskan sebiji dan lepas tu minta lagi sebiji. Lepas tu makan manggis untuk bagi badan sejuk tetapi, selepas tu kami terpaksa berkejar balik ke rumah sebab sakit perut, ekekekeek.

Sampai rumah, kami menonton balik anugerah lawak kat Astro tu. Sesungguhnya rancangan itu adalah menyedihkan, tak lawak langsung. Kami tengok tv dan lepas tu dua-dua pun belayar tanpa disedari...have a good weekend all!
 

No comments:

Post a Comment