Monday, August 24, 2015

Demi Cinta

Assalamualaikum.

Hari ini hari Isnin, 24 Ogos 2015. Minggu baru untuk kita semua dan untuk mereka yang bekerja dengan kerajaan, esok gaji, alhamdulillah. Terasa rindu sungguh dengan gaji bulan Ogos sebab gaji bulan Julai telah diterima lebih awal sempena aidil fitri.

Semalam, sewaktu berbual-bual dengan suami, saya ada mengeluarkan kenyataan seperti ini, "Saya rasa tak larat dah nak update blog fasal lawatan "the veterans" ke KK baru-baru ni".

Suami saya terkejut dan agak "intimidated". Dengan muka "intimidated"nya itu, dia bertanya balik "kenapa pulak?" (Saya rasa dia macam cakap, "tak baiknyeeee, bila kisah pakcik/makcik kita, tak larat pulak nak update cerita").

Saya jawablah "Saya bukan tak suka, tapi penat. Saya browse gambar tu berpuluh-puluh kali untuk cari yang sesuai/perlu untuk di masukkan ke dalam blog ni. Rasa tak larat".

Suami saya pun mula lah memberi suggestions on how to ease my work. Hikkkss....saya tak apply pun.

Sebenarnya kalau tidak kerana cinta dan minat, sudah lama saya akhirkan saja blog ini seperti banyakkkk blog-blog kepunyaan penulis lain. Tapi tu lah, sebab saya memang suka bercerita, suka menulis, ingin menyimpan peristiwa yang berlaku sekarang untuk rujukan/kenangan masa depan, maka saya tetap teruskan blog ini. 

Saya tahu pembaca saya tidak ramai, tetapi galakan daripada seorang/dua pembaca setia sudah cukup untuk saya menguatkan semangat dan terus menulis.

Hmmm...kisah sampingan hari ini sebab saya sudah overdose dengan siri yang sedang saya buat sekarang...doakan saya kuat dan blog ini akan terus bernyawa! Aamiin




No comments:

Post a Comment