Thursday, August 27, 2015

Kaki

Assalamualaikum.

Hari ini 27 Ogos 2015.

Saya sibuk semalam, dan hari ini, saya baru habis buat satu kerja yang membuat saya penat dan saya rasa macam nak bertenang, blog hop sekejap dan update blog...sat je.

Bila blog hop tadi, rasa terkejut pulak bila baca ada artis ni sudah bercerai. Saya tumpang sedih tapi pastinya Allah ada perancangan yang lebih baik untuk mereka.


Saya juga ada baca post dari Yuna fasal haters dan saya bersetuju dengan statement Yuna. Saya dapati ada netizen yang bila menegur orang lain langsung tiada adab sopan. Yang lebih teruk adalah mereka yang kononnya menegur atas dasar agama, tapi akhlak mereka tidak menggambarkan Islam itu sendiri...very sad.


Dan pagi semalam, ada sesuatu yang telah menyebabkan saya terpaksa berdiri di atas sebelah kaki kiri sahaja, dalam durasi lebih kurang 20 saat. Pada waktu itu saya terkagum dengan diri saya sebab saya tidak sangka yang saya masih boleh berdiri menggunakan sebelah kaki sahaja dalam umur dan berat badan yang sebegini.

Uwaa, bukan main gembiralah dan juga kagum dengan kaki saya sendiri pada waktu itu.

Walaubagaimanapun, kegembiraan saya itu tidak lama kerana pada tengaharinya, apabila saya ada sesi lawatan kilang dan perlu berjalan jauh, tiba-tiba kaki kiri saya sudah sakit...heh heh heh. Saya selalu risau kalau saya tidak boleh berjalan atau pengsan ke (nauzubillah) sebab saya tahu saya ni tidak ringan untuk didukung. Sooo...semoga Allah pelihara saya.

Okay lah, saya perlu lah menyambung kerja...walaupun mata agak berat.

Bubaiii

No comments:

Post a Comment