Sunday, April 15, 2012

Sunday Sunday

Alooo, it's Sunday, 7.15 pm, dah nak solat Maghrib pun.

Hari ni aktiviti saya adalah :

1) kemas rumah, sebab tukang urut nak datang. Sebab tak sempat, saya fokus di tempat yang tukang urut tu nak lalu aja, tempat lain, tangguh dulu.

2) 8.45-10.15, berurut seluruh badan...bestnyaaaa. Sebenarnya tangan kanan saya sakit, jadi saya minta kak maria tolong fokus di situ...

3) Breakfast. Hubby beli nasi lemak. Hubby kata dia nak pergi pasar, so, lepas breakfast, saya pun check la mana barang yang telah di beli. Hubby dengan selamba jawab " saya lupa lah nak pergi pasar cikbib". And saya   ????.

Anyway, no cooking then next week.

4) Baca paper, tengok tv, lepak

5) Dalam pukul 1.00, saya naik atas, solat dan mula mengemas balik. Sapu rumah dan mop.

Sesungguhnya saya sudah lama tidak menyapu di bawah katil bilik saya dan bila saya sapu tadi, masya allah, banyaknya habuk. Lega rasa bila tahu bawah katil tu dah bersih, saya sapu and mop lah.

6) dalam pukul 3.00, habis mengemas, tengok tv sat, tengok rancangan Konsert Mania Astro. Saya berminat lah dengan rancangan ni sebab artis yang perform tu hebat hebat kan.

7) naik atas, ganti cadar, mandi, solat dan turun bawah. Tengok tengok hubby tidur...alaaaaa, kata nak keluar makan. Saya dah lapar sebenarnya. Tapi tengok hubby macam lama lagi bangun, saya pun bawa keluar ikan yang masih ada.

Ada 4 ekor ikan, dan saya rasa, baik saya masak semua, sebab kalau nak masak waktu weekdays, selalu macam tak sempat...jadi saya masak ikan masak sambal.

Dalam pukul 6, Syuk dan saya makan...saya rasa saya suka makan di rumah, tapi Shukkk...saya tak pasti. Tapi dia makan bertambah, I assume sedaplah tu, ha ha.

8) Lepas makan, kemas dapur, and hubby buat air teh...heaven, hari pun hujan. Saya belum buka laptop lagi hari ni...so, buka, check facebook and update blog.

9) Lepas ni kena mandi lagi sebab tadi bila masak, ada bau belacan sikit, he he

Hmmm, itu lah hari Ahad saya. Ehh, minggu ini hubby basuh kain, alhamdulillah, and kena berterima kasih..terima kasih ABANG! (ha ha ha, tengah practice nak panggil hubby abang, rasa macam 10 tahun lagi pun mungkin tak tercapai). Tapi saya perlu basuh cadar dan tuala nanti.

Another thing, for those who are interested to know, I managed to finish up all files that were on my table yesterday. I reached office at around 9.15 and finished everything at around 2.00. Rasa puas tak terkata, and syukur juga. Saya tidak boleh  biarkan file tu berlambak sebab:

i) demotivate my officers

ii) there are thousands thing that I need to do, so, to let the files piled up without being attended to is simply a no no.

Okaylah, saya ada bawak files balik juga, dalam 7-8 files. Yang ni baru di letak oleh SR on my table last Friday. Kalau sempat, saya buat, insya allah.

That's my report for today and may our days be better...chow chin chow

1 comment:

  1. wahhhhh...dah lama tak singgah sini.... banyak cerita baru laaaa. :D

    ReplyDelete