Wednesday, April 4, 2012

Hari Yang Penuh Cabaran

Saya bangun awal hari ini, mandi, solat dan terus pakai baju..seronok sebab baju sudah diiron semalam...

Sampai KL Sentral awal, lega...alhamdulillah.

Sebelum sampai ofis, saya nampak dari jauh ada kemalangan, ada satu motosikal jatuh...

Saya teruskan aja perjalanan, swipe card parking yang pertama, selepas tu, proceed ke tempat swipe card yang kedua di level 5..yup, saya berhenti, swipe card dan lepas tuu....

tiba tiba ada satu motosikal berhenti depan saya dan penunggangnya terus suruh saya berhenti. Saya terkejut badak betul, menggeletar, makkk, perompak ke? saya make sure cermin saya dinaikkan, kereta pun dikunci...takutnya, waktu tu hanya kereta saya aja di situ.

Penunggang tu terus tanya saya macam ni "kenapa kakak terus bawa kereta waktu saya jatuh tadi? "...lepas tu dia ada cakap banyak lagi...dan saya...keliru dan takut.

Alhamdulillah ada orang SEMASA parking datang, sebab orang dah beratur panjang dibelakang saya, orang  SEMASA  tu minta saya park dulu kereta, dan dia minta nombor telefon saya.

Sampai bilik, orang  SEMASA parking tu minta saya turun balik sebab penunggang motor tu sedang bising.

Saya mengadu dekat boss, boss suruh saya turun, tapi bawa someone...haaaa, saya kerah Vinodh..

Turun, penunggang tu ulang balik cerita dia, saya nak interfere, dia kata dengar la dulu dia nak cerita. Basic cerita, dia kata saya bawa kereta ntah mcam apa apa, buat dia confuse, saya buat break emergency, dia terpaksa mengelak dan jatuh..

saya nak cerita pulak  my version...he never listened though...damn

Sakitnya hatiiiii....akhirnya saya jerit kuat kuat juga, saya kata, bukan kereta saya, saya kat belakang dia, in fact jauhhhh ke belakang. Waktu saya lalu di tempat kejadian, saya nampak dia sudah bangun dibantu oleh pak guard di situ..apahal saya pulak yang terlibat dalam kemalangan tu.

Ya allah, macam tu lah perasaannya bila di accuse membuat sesuatu yang you tak buat kan?...siksa.

Saya dah tak larat, minta Vinodh uruskan, saya call hubby, and cried...adoiiii, berjurai air mata keluar...malu la pulak.

Anyway, Vinodh tolong uruskan, saya tak nak bayar apa apa, sooo...perlu buat laporan polis.

Lepas tu saya pergi attend meetings, sampai tengahari. Sepatutnya petang tu ada another meeting, tapi decided to ask my officer going instead. Saya pergi buat report polis di Jalan Travers.

Saya paksa encik Atim pergi sama...tolong bagi support kerana sesungguhnya kepala saya sakit...mungkin sebab menjerit dan menangis tadi.

Lepas buat report polis, hati pun jadi lega sikit. In fact, bila sampai office balik, Vinodh kata, sebenarnya saya tak perlu buat report pun sebab penunggang tu pun tak buat report juga...

Apa apa je la kan...anyway, hari ni sudah berakhir, semoga esok adalah hari yang lebih baik untuk saya, juga anda semua...

Lagi satu, saya mesti tulis juga yang saya bersyukur sebab dapat banyak sokongan daripada officers saya...semuanya, VM, SHS, RH, NH, SR, Sazi...boss saya, sham...Yatim Ahmad, Pokli, juga Cik Z...pentingnya kawan kan, perkara yang berat jadi sedikit ringan, especially bila hubby is not around...walaupun kat shah alam aja...okay, kali ni bubaiii yang betulll...have a good night rest.

No comments:

Post a Comment