Saturday, April 7, 2012

Minggu Lepas...

Minggu lepas sangat memenatkan dan there were too many things to do...rasa nak tidur panjang cuti ni.

Tapi hubby and I have planned something for this weekend..hopefully it will help us to rejuvenate...yeah, we really need it.

Hmmm, nak cerita apa ye? Ada macam macam cerita sebenarnya, tapi saya perlu susun apa yang mahu saya cerita saya ni sikit...yup, organize my thoughts.

Oh ye, seperti biasa, saya akan dengar radio dalam waktu perjalanan ke office. Haa, seperti biasa, pada hari Khamis ada Dr Fadzillah Khamsah, dan seperti biasa ramai orang yang telefon..ada satu cerita ni yang saya ingat.

caller (lelaki/suami) : Saya sudah berkahwin, saya sayang isteri saya, tetapi, isteri saya agak ego/kedekut untuk membantu saya dari segi kewangan. Ini selalunya berlaku pada pertengahan atau akhir bulan.

Dr Fadzillah : Saya ada banyak bertanya dengan ramai wanita dan ramai daripada wanita yang memberi response bahawa yang paling penting bagi wanita adalah kasih sayang/attention/belaian hati daripada suaminya. Sekiranya perkara ini dapat dipenuhi oleh suami, selalunya sang isteri akan bersedia memberi/berkorban dari segi apa pun.

Oleh itu, suami perlu lebih berusaha, lebih memberi, lebih membantu, lebih memahami, berusaha menyentuh hati isteri...ha ha ha...

Saya : Saya rasa click betul dengan jawapan ini. Malah , emak saya pun pernah memberi nasihat yang sama kepada saya satu masa dahulu. Saya perasan, banyak perkelahian antara suami dan saya pun terjadi apabila ada satu kekosongan ini tidak di isi ataupun diabaikan.

Heeee, walau bagaimanapun, orang perempuan pun perlu juga lah memberi kan...jangan asyik nak menerima aja...saya ni pun kadang kadang ego tahap melampau juga..tapi sekarang, saya dah cool kut, sebab merajuk is such a waste of time with my husband..

Okaylah...tajuk tu dah lari tahap gaban kan..tak pe lah, have a nice weekend everyone!




No comments:

Post a Comment