Wednesday, May 16, 2012

Sabah Trip

Yeow...masa untuk bercerita tentang Sabah.

Fikir fikir macam mana nak tulis, pening, decided to upload gambar, and start writing from there...he he

haaa, yang ni breakfast sebab naik MAS kelas ekonomi, he he, kalau naik Air Asia, boleh beli nasi lemak jugak, sedapp...oh ye...pergi Sabah, ambil masa 2 setengah jam

hmmm, nasi lemaknya, saya suka, sedap

Lepas tu kami pergi kerja lah...mula mula tengok kilang yang ni :

lepas tu pergi lunch, tak de mood nak tangkap gambar lunch, tapi sea food lah...

Lepas tu kami pergi kilang lain, tapi tak tangkap gambar...lepas tu kami check in...

heeee, ini gambar hotel. Kami solat, lepas tu pergi pasar Filipina...dekat aja dari hotel, boleh jalan kaki

Kami tengok tengok pearl, ikan bilis, udang kering, tapi macam tak beli pun, ingatkan masa banyak lagi. Tapi kami ada beli tshirt...ha ha ha, alhamdulillah beli, kalau tak, mesti tak sempat

Lepas tu kami pergi lepak kat satu kedai tu, makan goreng pisang dengan cheese, hmmm, sedap. 

Lepas tu, balik dan tak sabar nak tidur. he he he

The next day, pergi lawatan kilang lagi...sampai malam pun ada dinner. Tapi lepas dinner, ada satu company offer untuk bawa kami berjalan :

gambar ni ditangkap from my room

haaa, kami pergi hotel sutera harbour...hotel ini adalah sangattttt besar...yang ni, NH tangkap gambar dengan bunga ni, cantik and original

Kami pergi atas bukit, nama tempat tu signal point...konon macam the Peak kat Hong Kong laaaa. tapi view dia tak lah meriah macam Hong Kong

Lepas tu, balik tidur. Esoknya pun sibuk, ada factory visits and dinner waktu malam...so, no pictures for that. Tapi malamnya, kita orang pergi buat urutan kaki...uhhhh, best

ini SR

ini NH

mula mula rendam kaki tu...ini bukan kaki saya ye...kaki saya, penuh bowl tu, miahhahahhahah

haaaa, ini tukang urut saya, tengok la kaki gebu saya tu

Balik lepas tu, tidurr...

Esoknya Sabtu, ada co. ini insist nak bawa kami ke pulai Manukan

kat jetty. Saya dan NH beli topi jetty...kan panas

so blueeeee

biru lagi...saya suka



insya allah saya akan datang lagi dan buat snorkelling...teringin nak masuk dalam air tu sebenarnya

yeah, kedai cenderamata, tak sempat nak beli apa apapun

Pulau ni lebih up sikit sebab ada facilities seperti restoran ini (under sutera harbour juga)


biruuuuu

biawak, lepas ni, biawak ini telah dibunuh dan dipanggang oleh sekumpulan manusia

balik...geram, gambar SR selalu biruuuu

saya nak biru juga, tapi tak berapa biru

yang ni cantik kan...

pastu balik hotel, mandi, solat, check out, pergi airport, 
tapi singgah sat beli seafood, beli udang, isi ketam dan udang kara, 

kami naik kereta ni, Mitsubishi...best gilerrrr..ini kat airport Sabah yang sangat besar dan sangat sunyi

heeeee....makanan di dalam MAS ekonomi class

nasi tomato...
tangkap gambar dari dalam flight


senyummmmmmmm, heeeee

tengah tunggu hubby dengan bagasi saya...

saya rasa best pergi Sabah, saya prefer Sabah than Sarawak la, insya allah, nak pergi Sabah lagi, dengan hubby, kalau ada rezeki, bawa mak ke, atau sama kakak dan abang hatta ke...insya allah

No comments:

Post a Comment