Sunday, May 6, 2012

Berita Sedih??

Sunday night : ergggh, memikirkan untuk pergi kerja esok sebenarnya adalah sangat tidak menggembirakan. Walau bagaimanapun, sila bayang kan sekiranya hari esok, kita tiada lagi kerja, tiada lagi sumber pendapatan untuk menyara keluarga, isteri dan anak anak juga untuk membayar hutang yang banyak.

Yeah I just heard the news today from someone who is very dear to my heart, yup, this person may loose his job soon. Even though I tried so much to console him that everything is going to be alright, yeah, nyanyi lah lagu Maher Zain tu kan ' insya allah ada jalannya'...tapi lepas tu, waktu solat Maghrib, I could not help crying.

Since the whole company is closing down, beside him, there will be another 99 staff who will also loss  their jobs...

Cuba menjadi positif? yeah, mungkin perkara ini akan membuka pintu kepada perkara yang lebih baik? Memang betul, tapi sebelum perkara yang lebih baik tu berlaku, pastinya mereka mereka itu terlebih dahulu perlu stress, risau, sakit kepala?...huh....bawak lah banyak berdoa kan...I wish them all the luck and saya doakan semoga dipermudahkan semua urusan mereka.

Chef Wan pernah satu masa buat statement yang dia tidak pernah risau sekiranya satu hari nanti dia jadi bankrupt and left without a single cent...yeah, he said he knows how to go around and make money again...itu adalah statement daripada seorang yang hebat...kita ni? sayaaa, maksudnya, hanyalah seorang pekerja makan gaji...saya tidak rasa saya sehebat chef wan.

Anyway, life goes on...kita nak risau risau pun tiada faedahnya. Pada satu masa kita mesti letih untuk menangis and decided to move on kan? Tetapkan hati, positifkan minda dan teruskan kehidupan dan usaha masing masing dan berdoa lah banyak banyak, insya allah, pasti ada jalannya. Percayalah!


No comments:

Post a Comment