Saturday, May 12, 2012

12 May 2012 :Yesterday and the Day Before Yesterday

Thursday 10 May 2012 : The traffic was bad and I only managed to arrived around 8.40 am. The moment I arrived, my mobile rang and it was Sham, he asked me where I was ...heee, he thought I have not arrived yet. He called to inform that boss would want to have a meeting at 9.30.

Haaa...after that there were a few incidents happened, but I forgot what it was...small small things. I decided to have something for breakfast since I may have to skip lunch later since there will be a meeting in M during lunch break. Sooo...get some mihun from level 20 pantry.

After breakfast, Division meeting and halfway I went out for my meeting at M..

Meeting at M ended at around 1, went back to office and kepala sudah sakit...ishhh, awat pulak ni. Ingat nak skip lunch tadi tapi sakit kepala pulak..hmm, call hubby, hubby kata, get some nasi..so I went to Sooka and get some nasi.

I went to eat in my glass room. I switched off the light and ate...when two officers came in for a slot of luahan perasaan...haaaaaa...that is part of a boss job kan...hmmm...after that, I finished up my food, memang lah, bila makan rasa nak kentut, haaaaa, angin keluar.

After that started to clear the files again, solat, kepala tak clear juga, decided to take paracetamol, clear files again and decided to go back on the dot because I was tired.

Arrived home, solat and dinner. Hubby wanted to have mihun soup so we went to Pak Mal...hmmm...after dinner, we went back and again sejarah berulang...saya tidur depan tv...lama pulak tu...tapi kali ni memang tidur mati

Hmmm, tengah malam bangun, mandi, tidur balik....he he he

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

11 May 2012  : Hari penuh rezeki.

I woke up at six after having this dream where I have missed this meeting unintentionally. Bangun bangun...laaaaa, ingat kan dah pukul 1 tengahari, rupanya baru pukul 6...legaaaaaa.

Bangun, solat, siap siap, pergi office..sampai awal, dalam pukul 8.00 pagi

Masuk je dalam bilik, ada satu bekas ikan bilis masak sambal atas meja...haaa...ada message lagi, "dear cikbib, enjoy the ikan bilis, please eat for me"...ha ha ha, lawaknya message tu...anyway, tq kak S....

Lepas tu, pergi cari breakfast kat tingkat 20 lagi...tengok tengok makanan belum sampai...he he he, which rarely happen lah kan. Saya pun g toilet dulu, sekali jumpa kawan lama, kak mek...dia baru balik umrah rupanya.

Dia suruh saya pergi tempat dia, ambil tasbih...lepas tu dia bagi satu tupperware kecil keropok lekor pulak...he he he...agaknya sebab saya ni buntal sikit, ramai orang suka menjamu saya kut...kak mek ni memang dari dulu suka bagi saya makanan.

Anyway, saya pun makan and share dengan kak izan. Lepas tu beli gak nasi lemak...haaaa, sebab nak makan dengan ikan bilis tadi..

pagi pukul 9-12, meeting. Mengenangkan file yang selambak atas meja tu, langsung tak de mood  nak lunch...bukan apa, saya nak cuti Isnin, jadi fail atas meja tu, perlu lah di langsaikan.

Hmmm, sebab bad mood, pergi bazaar Kooperasi, beli baju satu, ha ha, hubby tak tahu lagi ni. Beli juga roti...beli banyak, tapi rasanya tak pe sebab nak balik kg esok. Lepas tu beli kacang dengan asam. Tapi pergi juga beli nasi kukus dengan ayam kg...memang lah separuh...tapi tetap lunch lah.

Sampai bilik, makan, blog hop, tapi tak tengok pun files atas meja tu...hmm, memang balik lambat la saya hari ni.

petang nya saya pergi M lagi, meeting. Balik office dalam pukul 4.45...andddd, ada rezeki lagi, yeah, NH pulak bagi red velvet cupcake sempena bday hubby dia...terima kasih NH, moga suami sihat, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki...moga kekal bahagia ke akhir hayat.

Lepas tu saya solat, dan terus bekerja..stop sat untuk solat and as if miracle happened, I was able to finish up all files on my table..Syukurrrrrrrrrr. Semua nya selesai dalam jam 7.50. Saya ready untuk balik jam 8.00, ajak kak S balik, tapi dia nak stay lagi...sian kak S...rajin...

tapi tu la, kalau saya aja yang tinggal dengan kak S di office petang petang, haaaa, siap la, tak habis habis, sekejap datang bawa air, and as if arahan dia pun kata " cikbib, tolong habiskan, banyak lagi belum habis"...kalau ada makanan pun cam tu juga...heeee, siap hantar dalam bilik.

Hmmm, anyway, sampai rumah, saya mandi, solat dan buat air. Kami makan aja roti yang saya beli siang tadi untuk dinner...lepas tu, tidurrrr.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ni : 12 May 2012 : laaaa, dah pukul 9.00...kami nak balik kg...he he he..jumpa lagi once I am back ye...have a good rest...



No comments:

Post a Comment