Saturday, December 31, 2011

Ole ole dari Guangzhou

Saya nak tiru satu blog tu pulak lah, dia suka aja post gambar yang dia baru beli, selalunya, branded items laaa..

Banyak juga duit habis baru ni waktu saya pergi Guangzhou dan Hong Kong. In fact, habislah semua duit yang ditukar, ha ha...tapi ye la, rasa berbaloi aja, sebab bukan untuk saya aja, tapi saya beli juga untuk mak, mak mertua, kakak dan adik beradik/kawan (dpt fridge magnet ajalah).

Kita bila travel, ingat je nak belikan semua orang, tapi ada constraint duit/space. Waktu kami balik dari Guangzhou dulu, total luggage yang kita orang boleh bawa setelah disatukan tiga orang adalah 105 kg and 105 kg lah yang kami berat luggage kami. Waktu pergi, dalam 80 kg aja kut. Memang husband saya pun cakap beg saya adalah amat berat waktu balik...ha ha...

Guangzhou terkenal dengan barang-barang tiruan yang berkualiti tinggi. Ada banyak barang gred barang tiruan ni dari 5a sampaiiiiii....tak tahu...Saya ada beli tiga jam, dua untuk saya dan satu untuk hubby pada hari pertama...itu pun sudah cukup terkejut. Saya juga ada beli beg Gucci, tujuannya untuk terus guna sebenarnya. At that time I was not sure how to spend my money. Teringat nak beli untuk orang lain, but wasn't sure of my financial situation, ye lah, semua benda tu will cost me about RM100, I ada bawa RMB3,000 aja (equivalent to RM1,500).

Ye lah, kat negara orang kan, kalau putus duit, macam mana pulak. Dengan teksi lagi, makan lagi...perbelanjaan terkejut lagi...therefore, I was only able to make up my mind once I was back from Hong Kong. Waktu tu barulah pasti dengan status kewangan so...beli ajalah.

Tak lah banyak sangat sebenarnya, tapi keseluruhan saya telah beli 4 beg, 1 LV, 3 Gucci, 3 jam (1 omega, 2 Longiness), kacang, fridge mangnet, 2 perfumes waktu kat Hong Kong...ehhh, itu aja lah.

Banyak yang dah bagi kat orang, tapi semalam saya pakai beg LV tu ke office, and I was sooooo excited..ha ha, and just wanna share some photos of the LV and watches.

the one and only bag which I bought for myself. The other three were Gucci for my emak, MIL and kakak.

wactches, yang kiri tu, dua untuk I, one is for hubby




No comments:

Post a Comment