Saturday, December 10, 2011

Hong Kong Pulak

Hmmm, pada hari ke empat, iaitu hari Khamis, kami telah bertolak ke Hong Kong menaiki keretapi. Perjalanan mengambil masa 2 jam dan kami siap checked in di Hong Kong dalam pukul 8.00 malam. Lepas checked in, kami pergi dinner dan jalan-jalan keliling Hotel. Details on the food and restaurant will be in the next post.

Malamnya, I was a little bit nervous. The next day will be the most challenging meeting. We are going to meet a group of Hong Kong professionals...bayangkan betapa ketaqnya lutut saya...

Saya study lebih sikit malam tu, dan berdoa banyak-banyak, hmmm, saya cuba tenangkan diri dengan memujuk diri mengatakan semua orang adalah makhluk tuhan yang tidak sempurna, and you know your subject matter, why worry? 

and once the meeting ended, we just decided to be happy and shoppinggggg! Gambar selepas shopping adalah seperti di bawah :

ada wajah sedik atau dissappoited tak? tak de kan? ha ha

Selepas itu, kami pergi ke Harbour city, the most famous shopping in Hong Kong


Yang ni jalan di depan Harbour City, mengingatkan saya dengan Tokyo


7-25, Canton Road, Harbour City lah ni

Lepas tu, kami pergi Mon Kok. Mon Kok ni macam night market laaa


Orang Hong Kong di sini generally kasar sikit..hiks..kasar banyak!



saya ada beli tshirt dan fridge magnet di sini

Malamnya kami ada pergi Nathan Road, officer saya nak tempah suit kononnya. Tengok tengok mahai giler, dalam HK2500...haaaa, tapi lain kali, kalau nak buat, rasanya berbaloi la, sebab memang cantik workmanshipnya. Unfortunately there were no pictures.

We walked to Harbour City again that night and I bought perfumes, one for me and the other one for hubby. Yang itu ajalah yang mampunya.

The next day, we started our day early, but got confused and spent so much time on this ching ching (bus yang ada cable atasnya, bus tu double deck tau)


kami duduk di atas. 

Akhirnya, kami berjaya pergi ke Ngong Ping, untuk naik cable car.
Tapi, sebab dah ke sana sini, kami sampai lambat dan terpaksa berbaris hampir dua jam :



Satu jam 40 minit, barulah Anis dan Milla dapat beli tiket cable car


Cable car ni tinggi, merentasi kuala sungai 

siapa takut naik cable car, boleh guna trak ni 

sampai di Atas, ada makanan halal pulak, shukurrrrrr

nampak statue ni dari cable car

Lepas tu kita orang balik, sebab nak pergi Peak...pusing-pusing-pusing, akhirnya sampai di the peak.

sini pun kami berbaris lebih sejam . Bateri camera pun sudah nak habis dan di bawah adalah gambar terakhir yang di ambil di the Peak, Hong Kong


Kami turun dari Peak ni naik cab, harga HK200, sanggup, sebab tak larat nak berbaris lagi tambah lagi dengan angin kuat yang sangat sejuk. Sharmilla tak bawak jacket pulak tu, so, mahai pun, kita orang naik juga cab.

Balik nya, rasa letih macam nak putus kaki, saya decided to berehat, budak-budak tu bersemangat, terus pergi shopping lagi, ha ha...esoknya, kami naik train pergi balik ke Guangzhou.

No comments:

Post a Comment