Monday, June 27, 2016

Hari Ini, 27 Julai 2016

Assalamualaikum

Hari ini 27 Jun 2016, dan insyaa allah, lagi 5 hari, saya akan terbang ke Semenanjung untuk menyambut aidil fitri. Doakan kami selamat pergi dan balik, insyaa allah.

Pagi tadi, hujan lebat telah turun di KK dan cuaca memang lebih sejuk dan lebih selesa untuk kami berpuasa. Cuaca semasa berpuasa pada tahun lepas adalah hampir serupa di mana angin kuat sering melanda dan hujan lebat juga turun. 

Hari ini juga, internet service buat hal. Saya sudah on/off wifi 5-6 kali kerana service sering tergendala. Kerja-kerja "banking" juga tidak boleh dilakukan. Bila saya ingin buat rujukan/google search. tiba-tiba keluar message "no internet connection"....hah...mari kita duduk sekejap dan cuba update blog kalau boleh...

Hari ini sebenarnya saya ingin cari sedikit maklumat mengenai Brexit. Dalam banyak hal, saya perlu melipatgandakan usaha untuk faham mengenai economic term ni, semoga saya survive, insyaa allah. 

Kadang-kadang terfikir saya macam mana saya boleh kona baring dan jadi economist yang buat kerja-kerja promotion ni, yang kelihatannya janggal untuk diri saya. Tapi, oleh kerana saya yakin dengan perancangan Allah, saya yakin yang ini lah terbaik  buat saya, maka saya usahakan juga. Dalam berusaha itu, banyak lah juga istilah "bulldoze" yang telah saya lakukan. Semoga Allah pelihara saya daripada membuat kesilapan yang tidak boleh di perbaiki langsung, aamiin.

Kawan-kawan ofis sekarang sedang sibuk meguruskan duit raya. Nak tukar duit raya tu satu, sampul isi duit tu pun satu masalah jugak. Mungkin tahun ini saya akan kembali kepada "nature", kita bagi sahaja duit raya tanpa sampul...boleh tak macam tu? hah..

Walau pun jauh di KK, kawan-kawan di KL masih sibuk promote dekat saya untuk beli kuih raya. Saya pulak tengah sibuk buat budget, takut nanti perbelanjaan melebihi pendapatan. Saya senaraikan semua perbelanjaan dan kira balik. Semoga Allah permudahkan semua urusan kita semua. Aamiin

Okay lah readers...kena kembali bekerja...boleh tak saya upload post ini agaknya? Mari cuba...








No comments:

Post a Comment