Thursday, July 24, 2014

Mimpi di Pagi Ramadhan

Saya suka bulan Ramadhan tetapi ada satu cabaran yang agak besar buat saya iaitu : saya asyik mengantuk! Especially while driving. Infact, saya pernah terlena sekali tu waktu memandu. Bila tersedar, mak tuan, berdebar rasa hati...terus call encik suami. Dah la saya bawak kete baru pulak waktu tu.
 
Encik suami sian kat saya kut, jadi dia adalah hantar dan ambil saya a few times waktu puasa ni. Contohnya, macam semalam, yup, dia hantar saya pagi semalam. Sebab tidak perlu memandu, saya pun sempat la lena lena ayam semasa dalam kereta...heee, kalau memandu, jenuh saya nak hilangkan mengantuk tau, siap menjerit la, basuh muka la....memang rasa macam nak tongkatkan mata tu bagi tidak tertutup.
 
Anyway, setelah sampai ofis, saya masuk bilik dan sambung tidur. Saya duduk kat kerusi saya dan tidur dengan mengadap ke dinding cermin tu (macam tingkap la).
 
Entah macam mana, saya mimpi macam ini :
 
  • tiba-tiba, saya nampak salah sorang abang ipar saya tengah membersihkan cermin tingkap pejabat.
  • Saya tengok dia, tapi lepas tu, saya sambung tidur..posisi sama macam tadi, kat kerusi saya, facing the glass wall
  • Lepas lepas tu, entah macam mana, saya terjumpa abang ipar saya tu. Dia tegur saya dan kata :"Lain kali, jangan tidur mengadap glass wall macam tu, muka tu bukannya cantik sangat bila tidur ".
  • Saya waktu tu rasaaaaa....saya pun kurang pasti lah...dalam mimpi kan...ghase macam kelat kelat macam tu kut
  • Lepas tu ada sambung lagi, tapi tak ingat...
  • Tiba tiba, saya terjaga dan terkejut, ehhhh...mimpi rupanya...macam real aja.
 
Heh...dalam bulan puasa ni tak de syaitan kan...mimpi setakat mainan tidur ajalah tu.
 
Ok..itu aja pun ceritanya. Hari ni, saya berdoa semoga dipermudahkan urusan suami saya untuk berpuasa sebab kami tak bangun sahur pagi tadi...buat pertama kalinya tak bangun sahur setelah kahwin selama lebih daripada 8 tahun...di tahun pertama suami gastrik pulak tu....rasa bersalah sungguh.
 
Anyway, kalau Allah mahu mempermudahkan, semuanya akan berjalan lancar. Yakin dan berdoa!
 
Ok...jumpa lagi di lain post.

No comments:

Post a Comment