Thursday, December 5, 2013

Blog Blog Yang Hilang

Semalam kami tidur depan tv, beralaskan carpet aja...
 
Bangun pagi..dalam liat liat tu, teringat yang Imran akan dibedah hari ini, bangun, kena solat subuh dan doa..
 
Semoga dipermudahkan semua urusan pembedahan Imran dan dengan izin Allah, pembedahan ini akan dapat menyembuh serta mengembalikan pandangan mata Imran, insya allah. Aamiin.
 
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Saya suka baca blog. Saya suka baca blog yang bercerita. Mungkin sebab itu saya lebih suka baca blog orang-orang yang lebih dewasa, atau remaja yang berfikiran dewasa, he he.
 
Saya tidaklah suka perkara yang terlampau serious seperti politik atau ekonomi, tapi saya suka membaca tentang kehidupan. Saya memilih juga sebenarnya di mana, kalau bahasa yang digunakan buruk sangat, atau tersangatlah pasarnya, saya tidak baca juga.
 
Saya juga sangat suka kalau suami menulis, tapi ye lah, agaknya sebab terlampau berkualiti penulisannya, maka masa yang diambil untuk setiap penulisan mungkin akan mengambil masa 3 tahun.....bukan senang untuk mendapatkan perkara yang baik ni kan.
 
Tapi saya perasa yang banyak blogger yang saya ikut sebelum ini, sudah berhenti menulis.
 
Saya pun bercakap lah mengenai perkara ini dengan suami saya semalam. Saya kata "tak best la sekarang ni, banyak blogger yang saya ikut dulu, sudah tidak menulis lagi. Sekarang ni saya suka baca blog saya aja "...haaaa....ayat akhir tu memang melampau ye.
 
Tapi hubby jawab "cikbib memang rajin pun"...
 
Saya jawab "biar betul...kalau tiba tak de idea tu, memang lah tak de, tapi kalau ada idea, atau hati gembira/berbunga, memang saya akan menulis".
 
Tapi ye lah kut, semua yang bermula akan berakhir kan? Mungkin akan sampai juga di satu masa di mana saya akan berhenti menulis. Seperti saya sudah tidak berapa main candy crush sekarang...kerana saya sudah stuck di stage 165 tu sebulan lebih.
 
Heeee...tambah-tambah, bila terima berita mengenai Imran...semua benda stop. ER pun kurang mood, makan pun kurang tau...tapi macam itu lah kehidupan kan. Dugaan yang menjadikan kita lebih dekat dengan tuhan, yang tanpa kita sedari, menjadikan kita lebih kuat...insya allah.
 
Hari ini, saya punya KPI adalah untuk menyiapkan satu report. Saya plan nak cuti hari Isnin minggu depan, so, better have the paper ready before I go off.
 
Untuk semua pembaca, kita ada dua hari lain sebelu hari Sabtu...kerja rajin-rajin dan jangan tinggal solat...Cheerioo!

No comments:

Post a Comment