Monday, December 23, 2013

23 Disember 2013

Hari ini, 23 Disember 2013.

Keluar rumah jam 7.43, clocked in at 8.25 am...best, less traffic due to the coming Christmas/new year holiday.

Sampai office, buka pintu, pasang lampu...tengok-tengok office sunyi...tak dak orang...as if I work sorang-sorang hari ni. Langsung buat announcement dalam wassup Division.."mana semua orang? Saya keje sorang-sorang ke hari ni?".

Hmmmm

Hari ini, saya tinggal sorang. Waktu kita orang mula-mula arrange cuti, ingatkan saya akan tinggal dengan boss hari ini dan esok. Tengok-tengok, boss lagi brutal, dia ambil cuti dari 19/12-27/12...6 working days...terkojut den. Tapi saya suka juga, bukan apa, saya okay kalau boss nak cuti. dengan syarat bila saya nak cuti, jangan lah komplen.

Dia ada cakap, "aku Bibah, cuti aku ada 90 hari lagi tau, itu pun aku tak ambil cuti. Kalu perlu, mu tak yah la cuti dulu"...

Hmm...saya pun tak pasti lah dengan keadaan ini. Waktu saya di Metal, saya akan kerja separuh mati, boss pulak akan travel ke sana sini dengan Sham tinggalkan saya, tapi saya tak kisah as long as when I applied for leave, it will be approved and I can have a peace of mind when I leave the office.

Tapi kat Division baru ni cabarannya macam itu lah...macam banyak ad hoc...dan boss pun macam asyik sempit hati nak bagi saya cuti...heeeee....tapi insya allah, dengan tekanan dari isteri/anak/keluarga boss yang lain, boss juga akan sedar akan pentingnya cuti...dan tidak akan komplen lagi...kita kan manusia boss.

Tapi saya nak pergi cuti kut insya allah, pada 26 dan 27 Disember.

Itu saja dulu..have a productive week ahead, insya allah



No comments:

Post a Comment