Friday, July 26, 2013

Semalam, 24 Julai 2013

Haaaa, hari ini hari Jumaat, 25 Julai 2013.

Kami berdua tengah lepak depan tv setelah makan bubur kacang/serawa pisang...bruppp.

Hari ni, ntah kenapa, tiada moreh di hidangkan di surau. Agaknya depa simpan untuk jemaah yang buat 20 rakaat kut. Kalau depa hidang awai, jemaah yang buat 8 rakaat akan habis kan semua makanan pulak la kan...termasuk saya lah tuh, hikss.

Hari ini, Selangor cuti Nuzul Quran dan sebagai warga Shah Alam, saya telah mengambil cuti sendiri...he he he. Bukan apa, saya anticipate yang akan berlaku keadaan traffic yang amat teruk sewaktu balik, so, to avoid that, I will usually take a day off, every year. Lagipun hubby ada di rumah kan.

Semalam pulak, ada macam-macam perkara yang telah berjalan tidak seperti yang dirancangkan. Mula-mula sekali, ada habuk melekat dekat iron saya yang kemudiannya melekat pula dekat tudung yang saya iron sehingga tudung itu ada tanda-tanda hitam. Perkara ini menyebabkan saya kena iron tudung lain dan pergi kerja agak lambat, dekat pukul 6.45 pagi...

Sebab lambat, saya tak sempat nak tidur sebelum waktu ofis...adoiii, lepas tu saya betul-betul mengantuk gila. Saya dah plan nak tidur waktu lunch, tapi boss pulak ajak berbincang sampai habis waktu lunch...sedihnya saya. Lepas tu, waktu saya dah nak balik dah, dia panggil saya lagi, nak bincang fasal lain pulak. Saya siap hint sikit-sikit kat dia, "kita bincang esok boleh tak boss?"...huh...bahaya tau cakap macam tu, tapi come on la kan, benda tu can wait tomorrow what? It's already after 5.00, orang pun semua dah balik, kita tunggu lah esok kan...bawa bertenang.

Tapi tu lah, bila melawan boss, tuhan bagi balasan lah kan, haaa, dibuatnya traffic punyalah teruk. saya keluar dalam 5.30 petang, sampai rumah dalam 7.15 malam. Adoiiii...I was so damn tired + stress. Lepas tu dah terfikir pulak, kalau hubby nak ngada-ngada tunggu saya juga untuk masak nasik, mau mengamuk saya ni. Tapi saya dah bersedia, beristighfar banyak-banyak, yup, bersedia dengan apa jua keadaan. Tapi alhamdulillah, masuk rumah, hubby dah kat dapor, masak nasi.

Saya terus tukar baju, dan turun bawah. Duduk dulu dan mengadu dengan hubby. Hubby pun pujuk laa, suruh saya relax bla bla bla...dan lepas tu, tetap suruh saya buat air...he he he. Itu lah orang perempuan kan, letih macam mana pun, kerja rumah tetap kena buat. Ada satu masa tu, waktu jalan jam juga, sampai je rumah, terus buka tudung dan ke dapur...kena ikhlas kan baru dapat pahala? Hikkkss....boleh tak ikhlas kalau macam tu?....

Anyway, lepas tu kami berbuka tapi lepas solat Maghrib, saya sudah tidur dulu dan tidak pergi berjemaah di surau. Saya bangun dalam 9.30 mlm, mandi dan solat Isyak+tarawikh dalam bilik.

Hari ini pula, saya berehat sakan...heeee....tapi kan, saya bersyukur aja sebab tuhan saya bagi cabaran semalam, tapi menyenangkan cuti saya hari ini...kira okaylah tu...

Okay, happy weekend semua!



No comments:

Post a Comment