Thursday, February 28, 2013

Rabu, 27 Feb 2013

Sekarang ni sudah pukul 1.47 pagi waktu Malaysia...saya tertidur depan tv dalam pukul 9 tadi dan bangun semula dalam pukul 12 malam. Saya bangun untuk solat isyak dan iron baju. Esok, ada dinner pulak sempena kelas etiquette saya. Agaknya saya ni memang kurang beretika kut, that's why asyik kena hadir kelas etiquette.

Siang tadi ada dua etiquette classes. Tapi saya tak kisah sebab cikgu dia best, banyak pengalaman yang dia boleh share, jadi tidak membosankan langsung.

Petangnya pulak, saya kena pergi Pusat Kraf di Jalan Conlay. Saya memang dah tengok map dan tahu roughly macam mana nak pergi, tapi somehow, last minute, saya decided to join the others, yup, kita convoy. Tapiiiiii, convoy kat Kl kan, tengok-tengok saya sudah ditinggalkan di lampu isyarat yang pertama lagi..huaaaaa....panic lah juga saya, tapi saya terus lah rujuk balik ke map saya yang ada dalam handphone, adalah juga silap sikit, but I managed to sampai, alhamdulillah. 

Satu perubahan ketara mengenai diri saya yang saya perasan sejak saya kahwin adalah saya semacam kurang berdikari...kalau dulu, pergi mana sekalipun di KL ni, saya okay aja nak drive sendiri, sekarang ni, alahai, panic semacam aja. In fact, punya lama lah saya tak isi minyak kereta sendiri, sampai saya tak berapa pandai nak guna credit card bila bayar harga minyak tu...tak baik kan?

Oh ye, saya nak mention juga yang sekarang ni ada hari Kraf ye di Pusat Kraf. Saya tengok tengok aja tadi sebab tak sempat nak membelek sangat. Saya cuma tengok seorang Datin ni memang borong lah...main beli aja. The power of money kan, kalau bukan untuk diri sendiri, beli untuk orang lain pulak. Saya tanya orang lain, awat tak join Datin? Depa bisik bisik jawab, "Kami bukan Datin, mana mampu".

Banyak barang yang menarik dan cantik. Saya ada suka dengan satu kain batik tulisan tangan nih, tapi harga dekat RM500...mahallll dikkkkkk. Banyak perbelanjaan lain yang perlu di buat bulan ni sebab kami kena bayar insuran/road tax kereta putih. Bulan depan, kereta hitam pulak.

Lagi satu yang agak menarik adalah sewaktu saya melihat pameran yang dibuat, saya perasan yang ada barangan/product yang dikeluarkan oleh syarikat kepunyaan sepupu saya yang sama-sama dipamerkan. Tiba-tiba salah seorang participant telah berminat dengan salah satu barangan sepupu saya tu dan saya pun seperti orang lain rasa macam nak berlagak lah kan dan cerita yang saya rasa ini product sepupu saya. Orang tu pun apa lagi, cuba lah meminta saya menggunakan network saya kan...haaaa...tapi tuhan telah tolong saya, ye, dia hantar cousin saya tuh there and then. Huh, lega aku, tak yah susah susah pula nak call sepupu saya tuh.

Lepas jalan jalan kat Kraftangan, dengar penerangan sikit-sikit, minum teh o, makan kuih karipap dan sandwich, kami pun berebut balik to beat the traffic jam. Sesungguhnya saya pun tak tahu macam mana, tapi tiba tiba saya sudah berada di depan IJN...tempat yang saya lebih familiar, dan selepas itu saya pun meneruskan perjalanan ke Shah Alam...alhamdulillah, sampai dalam pukul 5.30.

How's my day?...okay ajaaa. Tapi something interesting may happen tomorrow tau..he he...bubaiiiiii






No comments:

Post a Comment