Thursday, February 21, 2013

Saya Dan C H E D E T (CD)

Saya ada hadir ke satu perhimpunan yang dipanggil .....lupa la pulak, tapi rasanya bunyi macam "Exclusive Talk with Tun Mahathir" kut.

Kenapa saya pergi?  Ha ha ha, saja..ye lah, dia kan sudah jadi PM sejak saya berumur 6 tahun, jadi, dia adalah PM sejak saya kenal dunia sampailah saya dewasa, so, whether I like it or not, he must have some impact with my life lah kan.

Just for the record, the event was held on 7 February, at LPP's new building...Dewan apa ntah, malas nak google.

Apa yang saya boleh rumuskan?

1. Mantan PM ni sihat, bila dia berjalan, dia nampak ringan, bila dia naik tangga pun, macam tak de masalah lutut langsung. Semua orang tahu fasal rahsia Tun menjaga kesihatan kan, tapi saya kagum sebab dia sudah maintain berat badan 60 kg for more than 30 years...

2. Aura : hmmm...tak tahu nak cakap lah...tak la rasa sangat. Saya pernah rasa aura yang lebih hebat waktu saya menghadiri satu ceramah yang dibuat oleh Presiden Persatuan Ulamak Malaysia waktu saya belajar dulu, melihat dia dari jauh membuat saya faham maksud perkataan Aura tu...mungkin saya terlalu mengharap waktu pergi untuk melihat CD ni, jadi anti climax kut...

3. Tapi dia memang pandai dan memikat bila bercakap dan saya enjoy aja bila mendengar. Teringat balik di mana, waktu Tun was still the president of UMNO, saya akan tunggu juga dia punya ucapan penutup sebab macam best nak dengar..walaupun kadang kala kita question aja yang dia cakap tu kan...tapi listening to him talking was like listening to orang-orang tua lah...kan menarik

4. Tak banyak benda baru yang saya dapat sebab banyak fakta yang memang kita dah tahu kan melalai pembacaan dan lain-lain, macam over exposed pulak kan...

5. Yang datang tu memang ramai yang pro parti U M N O 200% kan, soooo, agaknya macam tu lah kalau kita hadir persidangan UMNO kan, ha ha ha, nasib baik yang perempuannya tak pakai baju merah dan putih. Saya tak pernah hadirpun, cuma pernah lah sekali pergi berjalan tengok jualan yang dibuat kan, lepas tu tobat tak nak pergi sebab orang ramai sangat. 

6. Ada breakfast, so saya tak laparlah, ha ha ha

Conclusion?

CD memang tak suka Pak Lah la although he mentioned in a very subtle punye cara. Dia pandai, dia mention benda tu secara cute aja, dia cakap "saya memang banyak buat salah la, banyak pilih orang yang salah la..." haa, macam tu. Agaknya ada tak orang UMNO yang pro Pak Lah yang kecik hati ha? ntah laaa. ..ha ha ha...itu ajalah yang saya boleh conclude kut. Tapi kita bolehla ikut CD dalam cara dia menjaga kesihatan, minat dia untuk membaca dan cara dia bercakap dengan lembut tu kan, dan tidak menjerit-jerit. Itu ajalah kut...gnite everyone






2 comments:

  1. ulasan dari cik bib ini saya rasakan sangat sweet/comei.... ;)

    ReplyDelete
  2. haaa, first comment from Ida, terima kasih and keep on reading ye, sebab kalau tulis orang tak baca pun, tak best juga

    ReplyDelete