Tuesday, February 26, 2013

M e n a r i

Adoiii, sorry la sebab saya tidak update semalam, saya sakit kepala sikit dan penat tahap gaban. Balik rumah, saya goreng nasi, mandi, solat maghrib dan tertidur depan tv. Saya bangun pukul 3.30 pg untuk solat isyak, lepas tu iron baju dan tidur balik, heee.

Semalam dan hari ni, saya berkursus di I D F R lagi. Yang menariknya, semalam dan hari ni ada kelas tarian...haaa.....hebat tak? Kami belajar dua tarian iaitu joget dan zapin.

Mungkin anda semua akan terkejut, tapi sebenarnya saya suka menari...walaupun saya tak pandai menari he he. 

Waktu bujang dulu, setiap hari Sabtu, saya akan bangun pagi, pergi jog di Taman Tasik Perdana and usually by 8.00 am, on my way back to my car, I will join the senam robik group  pulak. Heee...saya kan pergi sorang-sorang aja jogging dulu, so, saya sorang sorang juga akan selamba aja pergi ke hadapan dan buat senamrobik tu.

Saya tak suka tempat di belakang sebab ramai sangat orang, jadi tidak boleh bergerak bebas. Saya juga tak rasa malu sebab saya tahu, semua orang sibuk dengan diri sendiri, they don't bother about how others did their move. Lagi pun saya memang macam dah tahu aja movement yang perlu dibuat...hiks, sebab dah asyik buat kan.

Senam robik tu boleh dikira tarian ke? Ye lah, sebelum ni, pengalaman saya dalam bidang tarian hanya lah yang bersifat senaman ajalah. Saya juga ada beli CD Jane Fonda dan Paula Abdul dan buat aerobics di rumah.

Tapi sesungguh aerobics dan tarian Melayu ni tak la sama sangat...he he. Tarian Melayu kenalah lemah lembut sikit kan. Tapi saya tak kisah pun, saya buat aja. Suka hati orang lah nak gelak kan saya ke apa, tapi saya enjoy aja, dan saya juga suka sebab menari Melayu ni menyebabkan saya berpeluh juga...yup...

Saya juga enjoyed myself menengok semua orang tak pandai menari, salah pusing la, yang lagi keras dari saya pun ada...seronok. Saya juga kagum melihat semangat mereka mereka yang berpangkat Kolone/Leftenan Kolonel/Komander dengan sabarnya belajar menari. There were six of them and I must say that these group of people can really dance...kagum.

Kelas akan diadakan daripada pukul 3.30 sehingga 5.30 and I tell you, by 5.30 you will be very tired already. It's a good exercise lah, kalau malas nak jog ke apa, masuk kelas menari pun boleh dijadikan alternatif lah.

Since saya sudah menari semasa kursus, saya jog 2 km aja atas treadmill saya di rumah...okay lah tu, sikit sikit.

Sampai di sini dulu guys...doakan saya sihat/kuat/ada mood untuk update lagi esok ye...good nite!


No comments:

Post a Comment