Friday, February 1, 2013

Happy Friday

Brppp, alhamdulillah. Saya baru habis makan tengahari seorang diri tadi sebab hubby tiba-tiba tukar fikiran nak makan lepas Jumaat pulak. Tapi dia suruh saya makan dulu, dan dia duduk juga sembang-sembang, tapi tak makan.

Tahu tak menu apa hari ni? Heee, ingat tak sambul tumis ikan bilis yang saya masak hari Isnin lepas? Haaa, ada lagi, simpan dalam peti ais. Saya pun panas kan sambal ikan bilis tu, lepas tu buat telur dadar dan potong timun. Yup, complete meal dah tu, ada carbo, protein dan sayur.

Saya sedaya upaya akan cuba untuk mengadakan portion sayur untuk makan, sekurang-kurangnya ulam timun, kalau tak, rasa tak berapa lengkap. Mungkin sebab emak saya memang melatih/menyuruh saya makan sayur sejak kecik kut, jadi, sudah terbiasa.

Tahu tak kenapa tumis ikan bilis saya tu tak habis? he he, as if you all care sangat lah kan...adoiii. Anyway, on Tuesday, hubby finally managed to squeeze his time and went to the market and bought some crabs and fishes. Haaa, due to that, sharp 5.30, hari Selasa 29 January 2013, I ran out of the office and managed to arrived home at 6.40. Lepas tu, apa lagi, singsing tangan lah saya.

Yup, on Tuesday, saya masak lemak ketam, goreng ikan temenung, sambal belacan/ikan bilis dan timung lagi. Tapi hubby memang lah bersemangat makan, dan saya sangatlah puas hati/happy, alhamdulillah. Lauk tu juga tahan sampai semalam, hari Khamis..he he. Mula-mula, saya sudah risau tak habis, so semalam waktu balik kerja, saya pun tanya hubby , "Kita makan kat rumah ye? nasi ada tak?"

hubby terus jawab "lauk tak de la.."

Heeee, rupanya hubby dah habiskan. Dia siap makan untuk hari Rabu ..haaaaa, hari yang saya balik lambat dan terus tertidur di depan tv tu. Hari Khamis pun dia managed to makan lagi for lunch...sampai habis, alhamdulillah

Hmmm...suka la, rasa berkat kalau masak sendiri, walaupun simple.

Hait, rasanya post saya kali ini memang akan bercerita fasal apa yang hubby dan saya makan ajalah...ha ha. Sorry lah, tak de gambarkan...malas.

Saya juga ada visit blog peej burhan tadi and I found out that dia pun ada siapkan menu yang hampir sama untuk hubby dia. Yup, dia buat sambal tumis ikan bilis dan telur dadar gak...minus the timung...

Okay lah, itu aja dulu, happy Friday everyone!

No comments:

Post a Comment