Saturday, June 30, 2012

Pagi Pagi Sabtu Ni, 29 June 2012

Good Morning, it's 7.30 am on a Saturday morning.

I have taken my bath, visited few blogs and facebook, and could not switch on the tv since it is becoming too hightech already, and hubby is still upstairs, continuing his sleep.

Most probably we are going back to Chemor today, yeah, the post salary day activity, to visit my mother and bagi duit juga sikit. Hmmm, tapi hubby belum bangun plak...saya pulak yang dah mengantuk balik.

Nak cerita apa? hmmm, jom cerita fasal perceraian Raja Azmi dengan Jailani? haaaa..

No gossip here, but to tell you the truth, I cried when I read their story in Metro recently? Why? Simply because I like to cry la kut.

But really, I remember following their story on the daily newspapers/magazine. Yeah, people were like comparing Raja Azmi and Khalidah (if I am not mistaken), who is Razif's wife.

At that point of time, the newspapers/magazine prefer Raja Azmi la since she's more open, friendlier and enjoyed all the attention I think, and with the response given, journalists could write more news/story, whereas Khalidah is more quite and very low profile.

Some of the stories that I could remember are :

i) when they bought this one bungalow ke atau rumah corner lot yang cantik at Bangsar..phuih, at Bangsar man...tumpang gembira

ii) lepaih tu, kena declare bankrupt la plak...

iii) lepaih tu buat filem black ...black apa ye? haaa, black widow, ada buku juga. Ada juga filem filem lain yang semuanya saya tak tengok, atau pun tengok sikit, lepas tu tak lalu nak tengok...heeeee, especially yang ada Rashid berlakon tu, heiii...tak larat, sian tengok Rashid berlakon, terus teringat kat Abang Hab saya.

iv) anak pompuan dia bertunang dalam bulan puasa

v) Lepas tu yang hot, cerita dia dengan Roslin lah...

vi) yang paling saya tak faham pulak, cerita Jailani dengan perempuan lain tu

vii) Raja Azmi masuk Masterchef Celebrity...

Benda ni bukannya apa, ianya adalah antara cerita yang mengiringi kedewasaan saya, walaupun tak kenal dan mungkin tak berapa faham pun, tapi saya tetap menyaksikan dari jauh kegembiraan, kejayaan, kegagalan, kesilapan dan kekeliruan yang berlaku di dalam keluarga Raja Azmi dan Jailani, dan rupa-rupanya, tanpa saya sedari, saya telah berkongsi semua yang berlaku.

Mungkin atas sebab itu, saya agak sedih dengan perpisahan berlaku, ye, seperti saya sedih dengan kematian Michael Jackson. Saya tidak sekali-kali ingin menilai atau memberi pendapat tentang apa yang berlaku, kerana saya pasti, sekiranya saya sayangkan hubungan perkahwinan mereka, pasti mereka sejuta kali lebih sayang perkahwinan mereka sendiri.

Ye lah, setiap yang hidup akan mati, setiap yang bermula akan berakhir...saya sedih melihat Raja Azmi mengalirkan air mata ketika keluar dari mahkamah setelah diceraikan, tidak dapat saya bayangkan perasaan dia waktu itu. Pastinya tidak mudah untuk melupakan semua pahit manis yang telah dikongsi bersama suami selama berpuluh tahu.

Saya berdoa semuga saya tidak perlu melalui detik detik itu, nauzubillah. Semoga tuhan permudahkan semua urusan mereka berdua selepas ini, pastinya Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk setiap umatnya, pasti ada hikmah di sebalik apa yang terjadi.




No comments:

Post a Comment