Tuesday, January 5, 2016

5 January 2016 : Random dan Gegar Vaganza

Assalamualaikum.

5 Januari, 2016. Hari ke 2 bekerja di dalam tahun 2016 ni. Hari ini rasa semangat lah sikit sebab laporan yang sedang cuba saya sediakan, sudah ada rupa sedikit, tidak lah rasa stress sangat. 

So, hari ini saya sedang menunggu sedikit lagi input untuk menyempurnakan laporan saya sebelum di hantar ke KL. Semoga boss kat sana okay saja dengan format yang saya gunakan itu, insyaa allah.

And how's the weather at your place? Di KK ni, panas sungguh atau pun paneh bebeno orang Perak kate. Saya, bila buat kerja rumah, memang akan berpeluh-peluh, in fact, bila bersiap mahu keluar rumah, waktu sibuk-sibuk cari kunci, cari handphone tu, and by the time saya ada di dalam kereta, muka saya dah berlemoih balik, menitik-nitik poloh den.

Dan rumah kami tu, kalau mahu tidur di bilik atas, memang perlu pasang aircond sebab kalau tidak, mungkin susah sikit waktu nak tidur, tapi bila dah lenaaaa, mungkin sudah tidak ada masalah, maklumlah, memang suka tidur.

Tapi semalam, sewaktu saya macam rimas sebab mata tak mahu jugak lena, tiba-tiba saya teringat, at least saya mampu lagi pakai aircond waktu nak tidur...teringat pada post seorang cikgu mengenai ada beberapa orang bapa/ibu yang menghadapi masalah untuk membayar yuran sekolah anak-anak mereka kerana sudah kehilangangan kerja/VSS. Teringat pulak dengan instagram post anak Che Ta...sedih. 

Mungkin Pusat Zakat boleh bekerjasama dengan sekolah/cikgu di mana, sekiranya ada cerita yang sebegini, salurkan informasi kepada Pusat Zakat dan bagi bantuan terus. Pusat Zakat ni kena buat outreach program lebih sikit lah, mereka kena lebih berusaha untuk mengagihkan dana yang mereka ada, bukan ke the more you give than the more you get...hiks, macam lah ada pegawai Pusat Zakat yang baca blog saya ni. 

Bagi mereka yang baru kehilangan kerja tu, semoga dikurniakan kesabaran  tapi insyaa allah, nanti allah akan berikan rezeki yang lebih baik. Kita doa yang baik-baik.

Oohhh...saya sudah forward laporan saya ke HQ...tunggu response, semoga diterima, aamiin.

Hari Ahad baru ni, 3 Januari 2016, akhirnya saya telah dapat menonton final Gegar Vaganza setelah gagal menonton rancangan tersebut pada 12 December 2015 kerana saya terpaksa ke Sandakan sebab ada kerja.

Haaaa....sebagai persediaan, saya siap minum kopi tenom bagi memastikan mata saya boleh maintain terbuka. Well, as a result saya berjaya maintain mata terbuka dan menonton rancangan itu sehingga tamat.

Bagi saya apa yang paling menarik dalam episod akhir Gegar Vaganza adalah Dato' Seri Vida sendiri, kelakar giler dia tu. Tapi, bila tv tunjuk dia sama-sama enjoy persembahan, saya tutup mata, saya simply tidak boleh tengok...tak sanggup. 

Persembahan keseluruhan pula, boleh laaa, saya suka persembahan Nasser Wahab yang solo tu sebab saya suka lagu itu. Persembahan Nana pulakkk...hebat lah kut, tapi sebab saya memang tidak berapa gemar lagu-lagu Ziana Zain yang pitch tinggi melampau, sooo, saya tidaklah menikmati sangat. Saya lebih suka waktu Nana menyampaikan lagu Nicky Astria, Mengapa.

Saya selalunya suka dengan Faradhiya, tapi malam itu saya rasa waktu menyanyi solo, dia biasa aja, tapi waktu duet tu, no doubt she did better.

Ada isu tak Nana menang? Tak de isu, saya tak kisah pun. Tapi saya nak Izzat menang sebab saya rasa dia memerlukan exposure yang lebih untuk buat comeback.

Tapi yang pastinya, saya boleh aja terima joke dari Nabil, Jihan, Dato' Ram dll....terhiburrr

Ehhh...panjangnya saya tulis. Okaylah...di sini dulu ye...

No comments:

Post a Comment