Monday, September 1, 2014

Ohhh...Makan Lagi

Assalamualaikum! I am back! Baru-baru ni saya sibuk sikit, jadi tidak sempat nak update blog ni.

Saya ada program di Kelantan dan Terengganu baru-baru ni, heeee....mana sempat nak tengok laptop lama-lama dan berkarya kan? (berkaryalah kononnya).

Hari Jumaat malam pulak (29 Ogos), kami pergi Istana Budaya, tengok konsert Jamal...balik dah lewat, terus mandi, solat dan tidur

Hari Sabtunya, kami bangun solat dan tidurrrr.....dalam pukul 3.00 petang, kami ke Sg Petani...melawat emak dan keluarga abang saya.

Kami balik semula ke Shah Alam pada 31 Ogos...malamnya dah penat. Baru malam inilah  (1 September) saya sempat bertenang dan tengok blog ni.

Semenjak bulan raya lagi, ada banyak sangat program makan kan? Ada macam-macam program, ada open house, ada kenduri kahwin, ada 2 days program kat hotel dan program di Kelantan di Terengganu tuh...hmm....tidak sihat sungguh cara hidup yang saya ni.

Pada minggu ke 2 bulan Ogos baru-baru ni, saya telah menghadiri satu bengkel "speechcraft". Ianya berkaitan dengan public speaking dan di adakan pada hari Sabtu dan Ahad. Dah nama bengkelnya "speechcraft" kan, maka ianya adalah sangat berkaitan dengan public speaking. Pada sepanjang bengkel tu, saya perlu buat public speaking sebanyak 4 kali. 

Impact setelah membuat "public speaking" sebanyak 4 kali itu adalah : saya rasa macam nak cakap orang putih aja, itu lah sebabnya kenapa 2 post saya sebelum ini adalah di dalam bahasa Inggeris. But it lasted only that long lah, now I write in BM again.

Since the programme was carried out in a hotel, memang asyik makan ajalah. Ada opening dinner...haaaa...banyak makanan...rasa macam nak menangis tengok makanan banyak sangat, teringat mereka-mereka yang kelaparan di Gaza.

Hari yang ke dua di mulai dengan breakfast...seperti biasa, ada 2 teabreak dan ada lunch dan dinner. Perut saya pun jadi terkejut sebab saya ada juga tahan tahan perut dari makan banyak sebelum ni. Kalau hari-hari biasa, if I do take rice for lunch, I will skip dinner, or take a light one. Hari-hari biasa juga, mana ada amik tea break kan...haaa....dua hari buat cam tu, terkejut perut.

Anyway, saya ada juga snap a few photos of the food...only when I teringat lah

Haaa...first round waktu lunch hari pertama...no rice though...waktu yang lain...tak ingat nak amik gambar dah...kusyuk makan

Lepas tu, pada 24 Ogos, ada kenduri kahwin di...Puncak Alam....rumah jiran lama kami sewaktu kami tinggal di Baiduri. Jamuan ni sangat-sangat la mewah walaupun tidak diadakan di hotel. Ada nasi Arab, ada laksa, ada laksam, ada sate, ada kambing....banyakkkkkkk

sempat  tangkap gambar atas ni aja pun...heee....saya makan  nasi Arab, pastu try pulak nasik putih dengan gulai nenas yg sedap...small portion,  but stilll....amik laksa juga....lepas tu amik sate untuk suami...saya dah tak larat nak makan dah.....

Lepas tu, pergi Kelantan dan Terengganu, adoiii, lagi lah hebat makannya, dah la asyik nasi, nasi, nasi. Meeting pukul 10 pagi pun jamu nasik. Hari pertama jamu nasi dagang yang sangat sedap, hari kedua pulak mereka menjamu nasi+gulai kari+ayam goreng+sambal belacan yang sangat simple tapi marvellous...sedap la sangat.

Tapi, tak ingat la plak nak tangkap gambo kan.

Haaa...yang atas ni adalah late dinner, after meeting. Adake makan nasi pukul 10.30 malam...selamat la saya

Networking lunch...ikan masak nyonya  yang ditengah-tengah tu adalah terbaik

ICT  adalh terbaik, tapi jangan dijadikan amalan, tinggi kolestrol.

Lepas pergi ICT, kami terus ke airport dan balik KL...sampai rumah, saya terus mandi dan solat dan tidur...

Esoknya saya ada kerja yang perlu di selesaikan...tapi saya sangat excited sebab kami akan pergi keee...


Heeee....readers yang lama mesti tahu yang suami saya adalah peminat Jamal...Hari Jumaat tu, encik suami telah amik saya di ofis awal-awal untuk elakkan traffic jam. 

Sampai aja, terus claim ticket...kami beli ticket via internet

Lepas tu, kami pergi dinner...kami memang looking forward nak makan di cafe Istana Budaya ni. Hubby ambil nasi goreng, saya amik cucur bawang tu dan kuih kasturi (Encik Suami panggil cok kacang).

Lepas tu kami solat dan tengok concert....Jamal nyanyi dalam 30 lagu kut...dekat 3 jam. Hubby kata dia puas hati...sooo...saya pun kira puas hatilah...heeeee....saya bukan die hard fan of Jamal pun....tapi saya happy je malam tu.

Oh ye, anak Jamal, Osama pun nyanyi....not bad budak tu

Esoknya, 30 Ogos, lepas subuh, saya ingat nak lari on treadmill, tapi saya memang lena balik....Bila bangun saya masak ini :

Yay...ikan siakap masak apa ntah. Tapi saya suka la masakan ni sebab senang, bersih dan lebih sihat. 

Saya harap saya kuat untuk buat ER balik...semoga Allah bagi kekuatan. 

Okay guys...di sini dulu





No comments:

Post a Comment