Sunday, September 28, 2014

I K E A & V I C C U D A - Re-Visit

Hari ni, 28 September 2014.

Kami bangun pagi, kelahi sikit sebab saya lambat siap, pergi untuk kami punya morning walk di Tasik, breakfast di Belanga, balik mandi dan bersiap ke IKEA.

Dalam nak pergi awal tu, kami hanya keluar dalam jam 10.45 pagi dan sampai di IKEA dalam jam 11.15 pagi dan kami dapati semua tempat letak kereta di IKEA sudah penuh. 

Sesungguhnya saya sudah rasa nak give up, tapi takut nak cakap dekat hubby, jadi saya diam aja, biar dia buat keputusan. Kami decided to stop at one place and waited for a while, tapi bila tiada hasil, kami nekad untuk keluar dan cari parking di bangunan sebelah.

Tapiii, waktu kami nak pergi ke machine bayar parking tu, ada pulak tempat yang orang baru nak keluar, so, rezeki kamilah dapat tempat parking di situ.

Sewaktu kami baru nak masuk ke dewan pameran, kami nampak barisan orang yang beratur di kaunter bayaran adalah sangat sangat panjang. Sesungguhnya saya dah nak give up lagi sekali sewaktu saya tengok barisan yang panjang itu, yup, saya rasa macam nak balik, tapi saya takut tokbomo marah, saya ikut ajalah. 

Saya takut sikit sebab pagi tu dia dah bengang dengan saya dan sayalah yang initiate untuk pergi re-visit tempat ni, walhal kami sudahpun pergi tempat ini minggu lepas. Saya jugalah yang telah bising-bising dan cakap "nak periuk", "nak periuk" dan lampu untuk diletakkan disisi katil bilik tidur kami. 

Untuk lampu tu, kami dah lama bertangguh nak beli sebenarnya sooo....saya takut nak cakap..."lain kali aja kita beli boleh tak"...hubby sure tak suka sebab saya waktu tu aja kata tak nak beli, tapi bila balik rumah asyik bercakap, naik rimas dia.

Sooo...let's proceed Cikbib, jangan sekali berundur.

Kami beli banyak...beli periuk yang saya nak waktu pergi last week, beli pisau, beli chopping board, beli tisu, tempat letak tisu tu, beli tempat kukus tu, beli lampu dua dan tempat letak lampu tu...

Semua benda benda tu tak mahal tapi bila dicampur campur, jadi banyak la jugak. Saya rasa macam tak sure pulak sama ada saya telah membuat keputusan yang betul atau tidak dengan membeli benda-benda tu...ye lah, takut membazir kan. 

Tapi bila saya luahkan rasa tak pasti tu, tokbomo terus cakap "dah lama dah kita nak beli kan, beli aja lah cikbib"

Kami juga tengok orang lain membeli dengan hebatnya...banyak duit betul dia orang ni

Soo...ada gambar sikit.....

Haaa...itu lah bendanya yang kami beli

close up....

untuk membayar, kami kena beratur panjang....dekat setengah jam kami beratur

ada kerusi kat situ jadi tokbomo suruh saya duduk dan dia beratur, waktu ni tokbomo dan jauh kat depan tu, dah dekat dengan kaunter bayaran

Kami habis bayar semua dalam pukul 2.00 petang dan sudah lapar. Teringin juga nak makan aiskrim kat situ tapi sebab ramai sangat orang, kami cancel.

Kami mengambil keputusan untuk ke Viccuda di uptown yang sudah lama tidak kami lawati...dulu tempat ini adalah tempat favourite kami kalau nak makan tomyam...so...let's go

air kami....tembikai dan tembikai laici

tak tau lah kenapa hubby sampai tutup mat macam tu...heee, dia tengah rasa tomyam tu

Kami ambil tomyam campur, daging masak pedas

tomyam dan ada juga kailan ikan masin.

Seronoknya makan...he he he he he he...macam mana la nak diet kan

Lepas tu kami balik, solat semua dan tidur. Bestnya tidur sebab hari hujan.

Bangun tidur, kami dua-dua lapar. Saya telah masak cucur bawang/ikan bilis bersama teh O...seronoknya makan (lagi sekali, miahaahah, dasar suka makan).

Dan sekarang, saya tengah tengok AF sorang-sorang sebab hubby keluar dengan kawan

No comments:

Post a Comment