Tuesday, April 8, 2014

Selasa, 8 April 2014

Assalamualaikum, sorry sebab lama tak update blog ni. Saya okay aja, sihat, tapi ada sedikit sibuk, sedikit penat, sedikit stress dan sedikit sedih yang menyebabkan mood menulis terganggu.
 
Hari ini adalah hari sibuk. Ada meeting paginya dan ada lunch date dengan co di L e M er i d i e n. Mula-mula saya ingat nak makan buffet di restaurantnya, tiba-tiba saya diberitahu yang co. ajak makan steak, di P R I M E Steakhouse ni, depa kata, ini adalah antara steakhouse yang terbaik di KL.
 
Heee....saya pun pergilah bersama boss, jalan kaki.
 
Saya pernah makan di Steakhouse ni sebelum ni dan saya tak nafikanlah sedap....waktu tu lah kan.
 
Sooo...saya pun orderlah steak...apa ntah, lupa la plak. Gambar pun tak de ye...takkan nak amik pulakkan...nanti terkejut co tu.
 
Boss dan salah seorang daripada company tu telah order T-bone steak kut (betul ke ni?). Rasanya boss ordered medium rare kut. Saya pulak, emphasize, "I do not want to see any blood please". Jadi waitress tu suggest saya order "well done".
 
Saya pun kata, "ok, just make sure that it is not too hard". Heeee...mana aku tahu...biasanya, kalau makan kat kedai biasa, "well done" tuh, keras nak mampus. Ada dua size, smaller and larger portion, they have stated the weight of both sizes. Of course I have chosen the smaller one.
 
Bila sampai, saya syukur sangat sebab saya punye steak tu macam kecik aja...boss saya punye, besarrrrrr.
 
Tapii, saya ni memang tidak berapa suka makan "beef" ke, "lamb" ke...jadi, bila sampai tu, saya rasa bau daging tu macam boleh membuat saya "puke", serious.
 
Tapi bila makan, memang tak dinafikan yang rasanya sedap...tak la macam steak yang saya selalu makan kat kedai kedai biasa tuh...he he he. Tapiiii, tetap tidak habis...dah la rege mahe bebeno.
 
Saya juga nak conclude yang sedap lagi makan ikan bakar di jalan Bellamy....hi hi hi.
 
Agaknya saya memang macam tu. Pernah sekali tu, saya adalah pergi keluar makan dengan orang-orang politik ni kan. Dalam yang lain tu excited nak order yang paling mahal ke apa, saya order aja makanan yang saya selesa, waktu tu saya order aja sotong goreng tepung tu...adalah nama orang putihnya kan yang saya dah lupa. Saya orang kampung kut...tak berapa selera dengan makanan yang saya tak familiar.
 
Lagi satu, saya tak suka membazir, sebenarnya, kalau saya kenal co. tu betul-betul, boleh aja ajak depa share makanan, sebab kita pun bukan boleh sangat makan banyak-banyak...dah tua-tua ni kan.
 
Tapi tadi saya tengok boss saya semangat aja makan. Dia amik yang medium rare tu, jadi saya ada nampak darah...yuck....idak le aku boleh makan mende yang macam tu...
 
Heh...but I enjoyed the experience. I enjoyed the ambiance, I enjoyed the way they layan us,...boleh la kan. Bila kena layan macam tu, dan tengok tempat lawa macam tu, mesti ingat hubby....he he, berangan juga untuk try serve dia macam tu kat rumah...he he he...seronok kan bila makan macam proper-proper ni....tunggu air adalah dulu...if not, susah pulak nak basuh pinggan.
 
Hokeh guys...a light update...untuk menghilangkan stress saya.
_______________________________________________________________________________
 
Baru-baru ini Imran ada datang ke rumah saya. Dia sangat sensitif dengan orang yang dia baru jumpa, dia tahu siapa yang dukung dia, mungkin melalui sentuhan/suara. Waktu mula-mula sampai, dia tidak mahu langsung bila saya dukung.
 
Tapi saya dapati dia juga cepat belajar. Sewaktu mama Imran buat susu, saya cuba sentuh tangan dia pelan-pelan, cakap-cakap dengan dia, nyanyi-nyanyi sikit, bertasbih sikit. Dalam jangkamasa 10 minit saya bersama dia, lepas tu saya cuba dukung dia. Alhamdulillah, dia diam...mungkin dia rasa macam dia sudah kenal kut, kan kami sudah berkenalan untuk 10 minit.
 
Alhamdulillah, at least Imran telah menunjukkan yang dia sensitif, dan dalam masa yang sama, cepat adapt...walaupun masih belum melihat.
 
Imran sekarang ni sangat chubby, and according to his mother, he eats a lot...he he he. Tak pe, lepas ni kena control sikit kut, jangan biasakan perut kita tu besar ye, sebab kalau dah terbiasa besar macam cikbib ni, haaaa, susah....nanti selera pun sentiasa besar.
 
Ya allah, semoga akan ada improvement selaras dengan pembesaran Imran. Kembalikanlah penglihatan Imran. Aaamin.
 





No comments:

Post a Comment