Monday, April 14, 2014

Mari Memuji

Saya sangat malas untuk upate blog ni lately.
 
Dan seperti biasa, kenalah salah kan orang lain...salahkan Syabas sebab air tak de, langsung tak de mood, salahkan hormones...PMS, semualah...
 
Tapi sebenarnya, saya pun sendiri adalah sangat pelik kenapa saya tiada mood nih...awat malas sangat nih...
 
Mungkin sebab ada kerja mencabar sikit kut esok...ada event yang saya kena handle juga on 22 April....21 April pun ada another event...tapi saya tolong-tolong aja, orang lain yang handle.
 
Anyway, baru-baru ni saya telah menonton satu movie lakunan Adam Sandler & Jennifer Aniston. Kalau Adam Sandler, ceritanya mestilah lebih komedi kan, infact kadang-kadang tak larat pun tengok sebab tak boleh terima jenis komedi yang disampaikan.
 
Tapi, ada satu benda yang saya nak cuba tiru daripada filem ini iaitu, cuba nyatakan kepada pasangan anda, satu sifat positif yang dia ada, pada setiap hari....he he he.
 
Sesungguhnya saya tidak tahu apa impactnya ye, tapi saya rasa perkara itu adalah sesuatu yang baik dan sangat senang dilakukan.
 
Pada kali pertama, saya pun cakap macam ni (lebih kurang lah ye, sebab ingat-ingat lupa) "Saya suka Shuk sebab Shuk sabar dengan saya dan Shuk baik hati"....haaaa, and being pushy, I asked hubby to response lah kan.
 
Dan hubby jawab macam ini "Saya suka Cikbib sebab Cikbib lah"...aishhhhh....
 
Anyway, saya tetap meneruskan aktiviti ini walaupun hubby tak participate langsung....
 
Tapikan, saya rasa perkara ini bagus kalau kita buat untuk budak-budak kan? Kita puji satu benda aja pun satu hari...
 
Secara peribadi saya rasa benda ni bagus. Saya ni sebenarnya telah dibesarkan dengan penuh disiplin, tapi saya tidak rasa emak saya pernah puji saya depan-depan. It is just not her way of doing things. Tapi saya rasa pujian ini penting untuk motivasi diri. Yup...untuk kita sayang diri sendiri dan yakin dengan diri sendiri.
 
Tapi bila buat hari-hari, habis jugak idea nak puji apa kan? Heh, akhirnya, benda ni jadi macam ini "Saya suka Shuk sebab misai Shuk tebal macam Dato' K"....mih mih mih
 
Anyway, doakan semua urusan saya dipermudahkan, insyaa allah.
 
Semoga ibu bapa Imran terus tidak berputus asa untuk mencari penawar buat mata Imran. Permudahkanlah ya Allah, tunjukkanlah kami jalannya. Kembalikanlah pandangan mata Imran. Aaamiiin
 





No comments:

Post a Comment