Friday, April 11, 2014

Encik Shuk...

Baru ni saya ada berrrrr usrah sikit dengan hubby. Panjang sikit usrah saya untuk hubby sampai hubby keluar remark ini..."cikbib ni suka berleter la"
 
Hmmm....
 
Kami balik kampung hari Jumaat lepas, untuk ambil emak saya, bawa dia ke Shah Alam. Rupanya, waktu di kg, hubby sudah sakit perut dan tidak boleh tidur sepanjang malam.
 
Esoknya, mungkin sebab sakit sangat, hubby ajak pergi klinik...tapi tak de lah elok pun lagi. Infact, sehingga hari ini, sudah masuk 7 hari hubby sakit perut...
 
Hubby dan saya, kami memang penakut nak pergi jumpa doktor, tapi bila sakit macam itu, saya memang dah beberapa kali suruh hubby pergi hospital. Sampai tadi, bila saya call, dan tanya, akhirnya dia cakap "malam ni la kut, cikbib temankan". Haihhhh.....
 
Dan saya, sebagai isteri mithali, telah tembak dia macam ni.."Shuk ni memang la, suka simpan masalah..."...
 
Tapi sampai situ ajalah...sebab sudah terasa ada kesunyian di seberang sana...maksudnya, mesti dia anggap saya tengah membebel la tu....tak larat betul la....
 
Hmmmm....itu baru suami ye, belum anak-anak lagi, belum anak sedara lagi, belum diri sendiri lagi, belum emak yang tua tu lagi.  Menasihatkan sesungguhnya bukan senang kan. Bukan mengata diri orang, tapi diri sendiri pun sama. Kita mesti defensive kan? Memang Allah dah jadikan macam itu....
 
Hmmmm....saya doakan suami saya cepat sembuh...aamiin
 

No comments:

Post a Comment