Monday, October 24, 2011

Monday Blues and My Busy Sunday

I joined my husband's side of family to attend a wedding at Putrajaya recently. Overall the wedding was okay with good food and also interesting guests to watch and gossip about since one of the bride is a daughter of Linda Helmi who used to act in Malay dramas. Another interesting couple was Noniswara and hubby, huh, cantik lah dia tu, tinggi and all (but I haven't got the chance to see her shoes though). The husband was equally good looking...ha ha...

Looking at Noniswara and hubby I am sure the hubby is very proud of having such a pretty wife...hiks..rasa rendah diri la pulak saya nih, awat saya ni dah cuba untuk mempunyai hati yang bersih, tapi tak cantik macam noniswara nih..haaaaaaaaa, fikir cikbib, fikir.

Since my hubby's uncle is a Prof Emiratus, many of the guests were 'VIPs' whom I do not know, ha ha, but what the heck, since the environment was comfortable, I don't mind sitting and watching until dinner was served and alhamdulillah, the food tasted good too.

Satu perkara juga telah terjadi di mana saya telah pergi ke toilet...saya main masuk je toilet tu. Bila dah selesai, saya pun basuh tangan, tiba tiba saya jadi pelik sebab ada puntung rokok di sink, lepas tuh, saya dengar orang berdehem dalam toilet, suara lelaki pulak tuh..huk aloh...aku masuk toilet lelaki rupanya.

keluar toilet, saya rasa malu sangatlah, malu pada diri sendiri. Tapi, bila saya ceritakan kepada suami saya, dia selamba aja kata, biasalah tuh!!! 

Okay, seperti biasa, keluarga hubby akan tunggu sampai lewat malam baru la balik. Sebelum balik, mereka telah bermesyuarat dan rupa-rupanya, di dalam mesyuarat itu, telah diputuskan supaya makan malam pada hari esoknya akan diadakan di rumah cikbib yang sangat pandai masak tuh..tu dia, without consulting her first pulak tu.

One of my niece informed me on the decision and I was like...huh?

But hubby was very efficient. Knowing my limited skill in cooking, he called his friend and asked him to masak for dinner tomorrow..huh, settle satu benda.

I was tired therefore I went straight to be after my isyak prayer and started to have plan on what I must do tomorrow.

The next day, I woke up, bath, masuk baju dalam washing machine, and started to do the things I should.

i) prepare air masak, untuk buat oren sunquick

ii) keluarkan pinggan untuk basuh kalau perlu and also lap.

iii) sapu sampah, lap habuk, susun balik meja.

iv) kemas dapur supaya bila basuh pinggan boleh terus ada tempat nak letak.

v) kena beli/prepare sendiri dessert? Hubby and I pergi pasar, he said, just buy buah la cikbib, and I said, swell, love the idea. But rezeki kut, ternampak pulak jeli lapis kek pandan tu, beli dua ketul. Selain tu, kami beli anggur dan mangga.

Tak banyak sangat kan? Yup, buat sikit-sikit, tak terasa sangat.

Tengahari nya, I suruh hubby bawa guests keluar berjalan, and I went for a long nap..I need to save my energy.

Dalam pukul 6.30 ptg, saya buat air (letak ais pukul 8.00), potong jeli lapis pandan tu, bawa keluar anggur and potong buah pelam.

Lepas tu, saya mandi dan solat maghrib.

Lepas tuh, guests pun mula datang. Semuanya selesai dalam pukul 12.45. Selepas tetamu balik, kami pun kemaskan sikit sana sini, buang sampah dan tidur...macam mana la nak bangun esok ni..

Esoknya, memang tak larat nak bangun. Saya memang nak minta cuti, tapi tidak boleh sebab bos pergi Sabah. Tapi bos kata, saya boleh datang lambat sikit. hmmmm, saya bangun pukul 8.30, mandi, dan hanya mula bertolak jam 9.20 dan sampai office sebelum pukul 10.00.

And now, despite of the fact yang terlampau banyak kerja yang perlu di buat, saya masih mamai lagi...tak boleh fokus....






No comments:

Post a Comment