Tuesday, May 3, 2011

budget and tokyo

Semalam, kita orang ambil kereta dari bengkel andd, habis RM1,800. Tadi waktu baring-baring, kami pun congak-congak lah lagi perbelanjaan yang belum selesai :

1) nak settle kan pertukaran nama/status strata untuk apartment Baiduri dalam 2K

2) nak baiki frame pintu rumah ni yang sudah dimakan anai-anai 3K

3)Kami plan nak cat balik Baiduri, beli washing machine baru dan yang lama akan diletakkan di Baiduri, lepas tu barulah boleh naikkan sewa sikit. Kos yang ni, dalam 1.5- 2.0 K kut...

Tu dia, banyak kan?...We just put aside all of these first and concentrate on our Tokyo trip first...la la la

Tapi yang di atas itu sebenarnya adalah kenyataan hidup. Perbelanjaan di atas bukannya satu kemewahan pun, semuanya perkara yang perlu dilakukan...Jadi, anak-anak saudara saya, belajar lah rajin-rajin, semoga dengan kelulusan yang baik, peluang anda untuk bersaing adalah lebih baik.

Saya rasa bersyukur kerana tidak dilahirkan di zaman yang serba mencabar ini. Terlampau banyak saingan,  adakah saya mampu.

Oh, back to our Tokyo trip, insya allah, kami akan pergi minggu depan...duduk sana dalam 8 hari...berapa byk duit nak bawak ye? mostly for day to day cost kut, macam taxi ke, makan ke...shopping? kena di hadkan dan akan bersesuaian dengan kemampuan lah....semoga selamat pergi dan balik!

5 comments:

  1. cik bib , saya kena belajar rajin-rajin ni .. kalau tak macam mana saya nak hidup ni ? takut saya tengok senarai perbelanjaan yg belum selesai tu .. nak baiki pintu pun banyak tu ..

    cik bib , enjoy your holiday ye =)

    ReplyDelete
  2. cik bib,nanti cik bib try la buat shoutmix =)

    ReplyDelete
  3. go cik bib go - enjoy the holiday...pasal perbelanjaan memang banyak cik bib oi tambah2 kalau dah ada anak huhuhu... utk nursery, dyper, school, milk etc etc.... tu anak je, lain2? hehehe

    ReplyDelete
  4. peanut : insya allah pergi peanut, doakan I selamat pergi dan balik ye

    Ima : shoutmix tu apa Ima? menjerit bercampur?

    ReplyDelete
  5. shoutmix tu macam yg dekat blog ima tu .. macam ruang untuk sembang .. contoh kalau ima singgah blog cik bib , ima bole tinggalkan footprint dekat situ ..

    ReplyDelete