Saturday, May 3, 2014

Down

Saya macam kurang bermotivasi sikit sekarang ni, lebih lebih lagi mengenai kerja.

Untuk mencari motivasi  diri ni balik, saya baca post post lama saya, yup, sewaktu saya dipindahkan ke Corporate, Besi dan seterusnya DI.

Heee...tension juga dulu...tapi sekarang tensionnya lain sikit kut.

Infact, semalam boss suruh saya fikir sama ada saya nak pergi satu tempat ni tak...dalam negeri ye....dalam 3 tahun.

And I was like....macam nak pergi, tapi macam tak nak pergi.

Kalau pergi, fasal kerja mungkin sangat busy, tapi ada bantuan yang baik dan kurang sikit inteference dari HQ. Boss kata, it will be a very good experience for me, to learn to manage, jadi boss sendiri, buat decision and all that

Tapiiii....logistik will be be a problem. Tempat tu terlampau jauh dari map kehidupan saya. Mesti kena tinggal tok bomo...teringat la pulak, nanti bulan puasa, sian kat dia...dah la gastrik pulak sekarang ni...hmmm. 

Perbelanjaan pun pasti akan bertambah...kena sewa rumah/bilik...and I may have to travel from Shah Alam often...

Bila tanya tok bomo, dia kata, if possible, tak yah laaa. Hmmm...mengenai masalah saya tak happy di office, dia suruh saya berdoa banyak-banyak.....

Ya allah, tunjukkanlah saya jalannya. Pastinya setiap masalah ada jalan untuk mengatasinya kan?.....stay positive cikbib....

No comments:

Post a Comment