Saturday, May 31, 2014

Bali Day 3 : Check In Hotel Baru

Yup, selepas melawat Tanah Lot, kami ke Seminyak sebab kami perlu check in hotel baru. Rasanya sebab hotel ni lah hubby setuju melawat Bali...yup...this type of service is cheaper if we compare to Malaysia. Kita tengok gambar ye.....


Sampai aja, they serve us this. Hmmm...suka. Infact, the receptionist terus bertanya sebegini "Ini bapak Ahmad Shukri ya?"...haaaa....siap ingat nama tu 

Nama Villa nya...boleh google for more info ye 

Lagi gambar di kaunter. nama orang yang layan kita orang tu adalah Ari...macam nama anak sedara saya plak 

Kami minta late check out, dalam jam 1.00 esoknya supaya kami boleh solat dulu kan, Ari pun cakap macam ni "nanti pak, biar saya periksa dahulu "

Kami pun ingat, haaaa, ramai la pelanggan kut kan...rupanya, kami aja pun, dengan another couple yang datang dengan anak anak depa.


perjalanan ke bilik/villa...very nice


pintu


lepas tu Ari kata, biar sayang tangkapkan gambar ibu sekali. Kami tinggal di villa nombor 17


excited sebab tutup pintu guna cara lama macam ni.


okay...ada ini...nampak tak ada biru biru celah lubang tu? Haaa...itu swimming pool


Okay, dari pintu jalannnn


lepas tu kona...haaaa. Belah kiri tu swimming pool, belah kanan tu macam living dengan dining hall siap ada dapur 

Lagi satu. Panas sikit sebab kena matahari petang...tapi tak pe...tiada masalah



haa...clear sikit gambar pool nya. Pool dia boleh la orang macam saya ni berenang. Tapiii, kedalamnya adalah 1.5 metre, agak mencabar juga untuk orang seperti saya yang banyak sangat takutnya ni. Tapi puaslah splash splash, ha ha ha...cuma saya pastikan Tok Bomo selalu ada...kalu sorang, takut apa apa jadi..


Hmmm...dining table for two


hubby...bila Ari balik aja, dia terus di sini, tengok internet

Living



yang belah kiri tu pintu bilik, yang belah kanan tu, masuk terus ke toilet 

Bilik...best

Bilik air...beso


ada bath tub. Saya tengok ada garam yang saya suka dan buih buih tu. Saya dah excited, saya tak pernah guna buih buih tu
  
sink dan sebelah tu toilet

Cuma masalah sikit, toilet dan bath tub tu, cermin aja kan. Donno la, tapi bila saya discover pada malamnya yang villa-villa yang lain adalah kosong, saya macam seremm sikit. Sampai nak ke toilet minta teman tau...perkara macam ini tak pernah saya lakukan...

Bila tidur, saya minta untuk tidur lebih jauh dari pintu. Tapi masih boleh tidur, kira okaylah tu. 

Saya sibuk tangkap gambar...gambar ni saya tangkap dari pintu bilik air villa tu

Lepas tu, saya sakit perut....ha ha ha...langsung tak tangkap gambar dah lepas tu.

Anyway, after that kami solat asar/zohor dan masuk kolammmm....penat bergayut di tepi kolam aje kut sebab kaki gue tidak sampe ke dasar kolam tuh...hah...

Lepas tu mandi, solat dan bersedia untuk keluar dinner. Yuyun kata, dia akan bawa kami ke Restoran Sunda


Gambar Tok Bomo solat


oh...saya nak letak gambar bunga ni yang ada di atas meja


dannnn...bunga orchid ni which is in the toilet actually. Real ni tau dan saya pulak baru aja pergi visit satu kebun orchid ni di Sungai Buloh dan saya tahu benda ni mahal...merasalah saya untuk ada hiasan orchid macam ni...alhamdulillah.Harap untuk beli sendiri tu, takkan terjadi kut

Yuyun datang selepas Maghrib...dalam jam 7.00 sebab Maghrib masuk awal 

Kena letak gambar model saya ni

alhamdulillah dapat minum alpukat di sini 

hubby order kopi lagi, dia kata kopi di sini sedap 

kami order ini...Gurami Bakar dan kangkong kosong. Dua dua sedappp


Hah...guraminya


Hubby belajar makan ini sewaktu di Bandung dulu, yup, sambe hijou dengan petai goreng. Sebenarnya dia minta petai bakar, tak de, tapi petai goreng ada 

kangkong ni kosong, tapi sedappp...saya suka 

yeow...makan. Alhamdulillah rezeki hari ini lebih baik dari semalam... 

pinggan saya 
  

Ini nama restorannya.

Lepas tu kami pergi lah round Kuta, melihat kehidupan malam Kuta kan....kejap aja pun, lepas tu balikk...






No comments:

Post a Comment