Sunday, May 11, 2014

Ahad, 11 Mei 2014

Hari Ahad, Hari Ibu, 11 Mei 2014.

Saya baru habis menonton filem Sister's Act di channel HBO. Cerita lama yang Whoopi Goldberg berlakon tu....rasa macam best aja...

Sekarang ni sambung dengan "Parental Guidance" pulak...kat Fox Movies...lepak betul la saya hari ni.

Hubby tidur lagi...satu lagi kami nak pergi kenduri kut, insyaa allah.

Seronok aja tengok movie movie lama ni kan... Whoopi Goldberg sangat popular pada satu masa dahulu 

Apa lagi yang saya suka waktu saya kecik kecik dulu ye...haaa...yang ni mesti ramai yang suka juga, yup, baca buku Enid Blyton...saya baca yang dalam bahasa malaysia ajalah waktu tu. Rasanya hampir semua buku Enid Blyton dekat perpustakaan Sekolah Kebangsaan Chemor tu yang saya baca.

Lagi satu adalah cerita Hardy Boys....ada kan?

Saya juga ingat ada satu watak monyet yang namanya Miranda. Heee...benda ni melekat sampai kalau saya tengok monyet aja, saya ingat Miranda. Infact, bila saya tengok cerita Miranda di TV3 tu, terus saya macam  "alamak, awat dia bagi nama hang Miranda ni, langsung teringat monyet."

Lepas tu, bila dah besar sikit, mula lah baca Mills and Boon dan seangkatan dengannya. Waktu mula bekerja, saya kerap aja pergi melawat kedai buku second hand di Central Market tu dan pinjam dari kawan kawan. Lepas tu, saya mula meminjam dari perpustakaan ofis....sampai umur 32-33 camtu. Lepas tuuuuu...zaman berubah.

Yup...agaknya banyak benda lain yang lebih interesting nak di buat sekarang ni kut...tengok movies, lepak dengan kawan, baca blog, baca magazine...reading novels/books seems to be less interesting...ha ha ha

Tapi at least saya sempatlah membaca kan, maksudnya exposed juga lah diri ini dengan pembacaan yang bagus untuk bahasa Malaysia dan Inggeris...

Dan sekarang, kalau tengok tv, walaupun dalam bahasa Malaysia, saya tetap akan baca subtitle...walaupun faham...

Okaylah, itu ajalah yang akan saya bebel kan hari ni...sampai di sini dulu


No comments:

Post a Comment