Saturday, May 31, 2014

Berikutan Post Semalam

Berikutan post saya semalam, hubby terus hantar kami punye financial status yang turut memasukkan perbelanjaan untuk membaya kereta Civic....tapi financial status yang turut memasukkan Honda City tak de pulak..heeee....nanti saya pikio kan lagi....yang mana saya perlu utama kan ni, kepuasan ke, atau keselesaan dalam berbelanja.

Semalam juga saya ada berbincang dengan rakan sekerja mengenai blog ini.

Sorang ni cakap "kalau cikbib guna bahasa berbunga, mesti lagi best blog cikbib".

Haaaa....saya pernah cuba untuk menggunakan bahasa yang betul sebenarnya...yang bagus sedikit lah daripada yang sekarang saya gunakan. Tapi Tok Bomo kata macam tak best, macam not "cikbib" sebab tak santai kan. Itu menurut Tok Bomo lah, tapi saya mengakulah yang saya memang kurang pandai menggunakan bahasa dengan lebih baik, semuanya matter of fact aja, very straight forward.

Yang sorang lagi ni pulak cakap "the only thing that I can conclude is that you love your husband very much. Hubby this, hubby that"

Yang second opinion tu membuat saya berfikir sikit sebab kenyataannya, saya pun tidaklah suka bila melihat orang lain mesra sangat dalam blog. Jadi saya telah berbincang dengan Tok Bomo mengenai perkara ini dan Tok Bomo pulak, jawab "I'm okay. Tak nak cerita atau masukkan gambar saya, ok aja".

Tapi kan, kalau bukan Tok Bomo jadi model tetap saya, siapa lagi? Kami kan tak de anak dan daripada masukkan gambar saya yang terlebih "come" ni, baiklah letak gambar Tok Bomo aja...ha ha ha...

Lagipun blog ini adalah mengenai saya, suami, keluarga dan rakan-rakan. Mestilah ada gambar/cerita mereka yang related kan...they are part of my life. Cerita dalam blog ini mestilah ada menyentuh "part of life ni" kan. Idak gitu?

Anyway, Tok Bomo tak bangun lagi kat atas tu, saya pulak baru rendam baju baju kerja yang saya. Selamat berhari minggu. Semoga kita dapat menghabiskan masa dengan orang orang tersayang. Chowww




2 comments:

  1. i would go for city!! hahah because i find the new city design nice! much nicer than the new civic! but then it's a matter of preference. and as much as i loveeee cars, it wouldn't take away my mathematical conscience! car is not an investment and if it taxing on your expenses.. better not. unless one has so much money they don't know what to do with it, then flaunt all they want. tapi if one has to be calculative and save up here, there, everywhere just for the sake of driving their dream car.. imagine if something untoward happens to the car! hahahah cik bib do i sound pessimistic?? slap me already! it boils down to preference at the end of the day though! if it means so much to you, then why not kan. confidence booster what! tapi i'd choose travelling the world over driving a nice car anytime!!!

    ReplyDelete
  2. ha ha ha....great mind think alike...ha ha ha, but uncle shuk will surely hate this..

    ReplyDelete