Wednesday, February 26, 2014

Untuk Difikirkan...

Baru-baru ni saya ada jumpa satu syarikat ni...
 
The co. is about to open up another co. to produce a different type of product, i.e. petroleum product. Tetapi, mereka memang sudah ada syarikat yang mengeluarkan cosmetics product...and they plan to have additional products soon.
 
After the meeting finished, we started to ask questions on cosmetics products lah. Tokeh co. ni adalah seorang reseacher, Malaysian, but based in Tokyo. He has a RD co. and has got PHD in...engineering field la plak...he he he...
 
Anyway, among the questions we asked (yang den ingat lah ye)
 
i) Is the product T A B I T H A okay?
 
he said, the product contains mercury, and is even more dangerous than hidroquinone. Impaknya adalah untk jangka panjang...sekarang mungkin tak rasa lagi...
 
ii) What do you think of B O T O X?
 
Menurut dr ni, benda ni sepatutnya haram...kita orang tanya, bukan ada yang halal ke? Dia kata sepatutnya   B O T O X ni di buat dengan satu bahan aktif yang di produce oleh sumber yang haram...soooo...kami nganga ajalaaaa
 
iii) Suntikan vitamin C pulak?
 
Dia kata...memang boleh cantik, tapi kalau vitamin C disuntik terlampau byk, dan organ badan kita iaitu buah pinggang terpaksa bekerja lebih kuat untuk kumuh keluar vitamin C yang berlebihan tu...so, dalam jangka masa panjang, buah pinggang mungkin effected.
 
iv) Dia ada proposed satu product yang kelakar iaitu satu semburan yang boleh mengembalikan keremajaan dalam masa 6 minit....dia suruh saya try...tapi saya skeptical, saya kata "takut nanti hubby tak kenal pulak"
 
...heeee....sebenarnya saya nak tanya camni "awat hang tak pakai dulu bagi muka hang nampak lebih muda, barulah convincing"...tapi takut kejam pulak.
 
Teringat pulak satu peristiwa ini di mana saya telah mingle lah dengan 4-5 orang pegawai dari kedutaan Ghana baru-baru ni. Sekali tu, seorang kawan pun datang dan tegur orang-orang Ghana ni...dia sembang-sembang juga. Dah lamaa tu, tiba-tiba baru kawan saya ni perasan saya...Dia kata "Eh, you ke Bib? I ingat you orang Ghana tadi"
 
Saya pun " mentang-mentang la aku tak putih macam dia...ni yang nak pakai pemutih nih"...heeee. Jangan risau sebab saya tahu secara naturalnya saya memang tidaklah cerah sangat...saya menerima diri ini seadanya.
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment