Thursday, February 13, 2014

Hari Diet ke 3 - Semalam, 12 Feb 2014

Heee...sementara saya masih tidak bosan kan, marilah dengar update hari ke 3 diet saya.
 
Semalam, sampai ofis awal, baca quran sikit (amalan yang dicadangkan untuk dimakrifatkan untuk Imran, sapa nak tolong baca, boleh baca surah al-qalam, dan lebih fokus kat ayat 5), doa sikit...terusssssss kerja tak berhenti...aduh.
 
Tapi, waktu mula duduk dengan satu colleague tu, saya tanya dia "dah breakfast ke belum?"
 
Dia kata "belum".
 
Saya pun suruh la PA Division tolong order air dengan roti bakar. Tapi saya telah makan 1/4 daripada dua set roti bakar tuh.
 
Tiba-tiba juga, ada orang bagi mihun. Surprisingly, saya tak makan pung...heh...terkejut dengan diri sendiri.
 
Kami terus bekerjaa...tapi waktu lunch saya suruh la budak-budak ni pergi makan. Saya rasa macam nak tidur, tapi macam tak sempat...tiba-tiba nampak bihun goreng yang tadi tu masih ada lagi...huh, apa lagi, makan lah...he he he...iman kulit bawang betulll.
 
Saya tinggal seorang sekarang ni. Boss dengan seorang DD dan seorang officer pergi Penang. Seorang DD dengan seorang officer dan 3 supporting staff pergi Berjaya, ada programme 2 minggu. Kat office, saya lah DD nya cum boss dengan dua orang officers dan PA.
 
Kami ni lah yang tengah melompat buat kerja...semoga Allah permudahkan semua urusan kami, dan semoga semuanya akan berakhir dengan baik.
 
Ehh...sambung cerita semalam tuh...yup, habis kerja dalam 6.30 petang. Sebab waktu Maghrib lambat sikit sekarang ini, saya pun tetaplah balik terus ke rumah. Sampai Shah Alam, tengok-tengok minyak kena isi...saya pun pergi isi minyak dan beli roti Gardenia.
 
Sampai rumah dalam jam 7.50 malam, tengok-tengok, berlambak missed calls...itu boleh tunggu, saya pergi solat dulu.
 
Lepas solat, saya call lah number missing calls tu, tak jawab pulak.
 
Saya terus buat ER...tapi saya letak HP dekat dengan saya. So...bila ada call, saya terus jawablah.
 
Sebenarnya breathless nak bercakap atas treadmill nih...heee....first time buat...sebab tahu ofis Terengganu memang akan call.
 
Lepas tuh...terbaca pulak wassup sedih nih...huh...rasa nak jawab terus, tapi tak boleh hilang momentum...sambil berjalan, saya terus doa "Ya Allah, bagi lah aku idea untuk menulis sesuatu yang boleh memujuk hati penghantar wassup sedih tuh"...
 
Habis ER, saya duduk relax kejap sambil jawab azan Isyak...lepas tu, saya jawab wassup sedih tu.
 
Untuk pengirim tu..I know you know who you are and I wish I could write better to calm you, to cheer you up. In fact I wish I could do more than just giving you my word of advice/support. I wish I could go to your place and give you some helping hand...
 
But even if I could not do that, I want you to know that my prayer is always with you..everyday, everytime I remember...
 
Jom sambung cerita saya balik...hiks....lepas ER, saya mandi, solat dan makan roti cicah kuah kari semalam.
 
Lepas tu, ingat nak tengok tv, tapi tak sedar pun mata dah lelap dan hanya bangun esok paginya. Hiks...dan bila saya tengok handphones (ada dua handphones kan)....ada missed calls lagik....
________________________________________________________________________________
 
Ya Allah, aku memohon semoga Imran tenang dan kuat untuk menjalani pembedahan kali ke 2 pada 20 haribulan nanti. Aku memohon semoga pembedahan ini berjaya dan akan memberikan hasil yang positif buat mata Imran. Kembalikanlah cahaya penglihatan buat Imran Ya Allah.
 
Aku juga memohon kemudahan dalam menjaga Imran, Iman dan Irfan. Engkau permudahkanlah urusan ibubapa Imran. Semoga engkau kurniakan kasih sayang, kesabaran dan ketenangan kepada mereka. Aamiin Ya Allah, Aamin Ya Rahman, Aamiin Ya Rahim.


2 comments:

  1. semoga Allah memudahkan segalanya. ameeennn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin...mesti new reader kan? Selamat membaca blog saya kan/

      Delete