Wednesday, January 29, 2014

Hari Ini dan Sup Ayam

Hari ini adalah sibuk.

Saya mula meeting pertama jam 9.00 pagi dan habis dalam jam 10.30 pagi. Saya suka meeting ini, yang saya chair kan...saya rasa it was a success.

Next meeting at 11.30. A big group. Originally they informed us that only five of them will be coming. Last minute, they informed us that 11 of them will be coming. Apa lagi, huru hara lah, kerusi tak cukup, minuman/makanan tak cukup...haih. Dragged sampai jam 2.00 pulak tu. Dah la tak sarapan, nak lunch pun tak sempat sebab the next meeting is at 3.00 pm.

At 3.00 pm, another meeting with a another big group. Again, it was not as productive...meeting habis jam 5.32 petang.

Balik ke bilik, saya terus solat Asar dan mula buat sedikit preparation untuk presentation esok. Tapi dalam fikiran, saya sudah terfikirkan sup ayam yang saya masak semalam...saya lapar.

Sampai rumah, hubby suruh saya buat ER. Hmmm...terpaksalah patuh, walaupun lapar. Saya solat Maghrib, ER 30 minit, solat Isyak dan turun untuk dinner...tak leh tahan.

Saya panaskan sup ayam semalam dan masukkan sayur, tomato dan tambah cabai burung sikit...barulah meletop kan...ade gambo...mari share


he he he...sedapnya makannnn! Saya suka makanan yang berair nih...especially kalau pedas. Saya juga happy sebab hubby pun sudah mula suka makan sup ayam yang saya buat. Sebelum ini, kalau saya mention nak masak sup ayam, dia mesti terus cakap "taknak". Tapi baru-baru ini, sewaktu hubby demam, saya masakkan sup ayam and he loved it. Bayangkan, dah hampir 8 tahun kahwin baru dia nak makan sup ayam yang saya buat. Anyway, better late than never kan.

Itu ajalah ceritanya...

Saya baru berwassup dengan anak sedara saya Pijah. Dia plan nak mendaftarkan Imran dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat sebab ada banyak kemudahan/bantuan yang boleh Imran dapatkan. 

Saya bermohon semoga Allah sembuhkan mata Imran. Saya bermohon semoga di kembalikan pandangan mata Imran. Tetapi, jika ini memang takdirnya, saya mohon dipermudahkan semua urusan Imran di dunia dan akhirat. Saya mohon dipermudahkan urusan ibubapa Imran. 

Aaamiin.


3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Nape tokmoh tak suka makan sup ayam??? sedap tuuu

    ReplyDelete
  3. "perception"...sekarang dia dah suka dah

    ReplyDelete