Wednesday, January 1, 2014

1.1.2014 : Kerja Makan

It's new year, 2014. Saya ingatkan saya nak buat post istimewa, tapi bila lama sangat tunggu dan tak de idea, saya mengambil keputusan belasah aja, walaupun mungkin hasilnya tidak seistimewa mana. Saya cuma tetap memegang satu prinsip...ikhlas...mungkin saya bukan penulis yang hebat, tapi at least saya menulis jugalah, sekurang-kurangnya ada hasil kan..

Mari bercerita tentang hari ini. Sepatutnya kami bangun pagi dan pergi jog, maklumlah, ada orang tu sudah ada kasut jog baru kan. Entah macam mana, pagi ini memang saya terbabas betul...bila buka mata, tengok dah cerah. Sambung la balik tidurnya...

Tapi lepas tu saya bangun lah...mandi, qadha solat subuh tu...buat solat sunat sikit (untuk Imran), juga baca surah...lupa pulak, dan lepas tu masak cokodok pisang. Hubby sudah request untuk masak cokodok malam semalam, infact, dia sudah belikan pisangnya pun.

Sebab ada gambar, saya letakkan di sini ye ...


Cokodok dengan kopi istimewa. Air tu untuk hubby, saya minum air kosong aja.

Lepas tu, Mekyah aja keluar berdangdut petangnya. Hubby kata ok, sooo, saya pun on lah. Tapi sebelum keluar saya masak tumis udang dengan petai untuk hubby....gambar lupa nak ambil pulak.

Pukul 3.30 petang, Mekyah datang. Kami pergi SACC Mall. Ingatkan nak minum di Teapot Deli, tengok-tengok kedai tu penuh, kami pun pergi Secret Recipe instead....mari tengok gambar

haaa...yang atas ni gang saya lepak

Yang atas ni gambar makanan dan minuman. Ada 3 jenis kek, dua jenis kopi, satu juice green apple celery dan fish & chips. Fish and Chips tu sebenarnya satu set aja kami order...kami kongsi-kongsi

Balik rumah, saya makan pulak nasi dengan sambal udang tu...huk alohhh

Lepas Maghrib, hubby ajak pergi Plaza Massalam...tujuaannya adalah untuk menambah sedikit bracelet saya supaya jadi panjang sikit. Bracelet ini sebenarnya adalah hadiah daripada adik beradik saya waktu saya kahwin. Saya suka bracelet ni, tapi sebab saya makin "slim", maka bracelet ni semakin ketat. Heee.

Tapi, orang Poh Kong tu kata tak boleh pulak...hmmmm. Gambar gelang dan tangan yang "comel" itu adalah seperti di bawah.


Sebab kecewa gelang tak boleh disambung, kami pun pergi Giant kat Plaza Masallam tu. Beli barang-barang yang dah nak abis.

Dannn...hubby ajak minum. Teringat pulak dengan Restoran Satay Station yang baru dibuka di tempat meletak kereta Plaza Masallam tu...apa lagi..

yang kami order adalah satay daging 10 batang, teh panas satu dan fresh orange tanpa gula satu.


Tengok gambar....


Satay Station

Ini tempat dia .....nice place actually.

Satay dia sedap. Tempat dia lawa. Service pun not bad. Tapi, harga secucuk satay adalah RM1.40, harga teh tarik adalah 2.20. Jugaaa, di setiap cucuk satay tu mesti ada sedikit lemak yang kita kena buang.

Rasa nya kami tak kan pergi lagi kut ke tempat ini, tambah-tambah kami kena berjimat kan tahun ni dengan kenaikan serba serbi kos kehidupan. Lebih baik makan satay Samuri di Restoran Syed kut...sedap, tak ada lemak dan hanya 90sen secucuk...heeeee

Sekarang ni, kami di rumah...esok kerja balik. Saya kena ubah masa pergi kerja saya, dah tak boleh pergi kerja lambat dah. Hokeh...Happy New Year everyone!

No comments:

Post a Comment