Sunday, October 6, 2013

Semalam dan Hari Ini : 5-6 Oktober 2013

Hmmm, bila saya running out of topic, saya selalu letak gambar aja kan?...Hari ni pun macam tu juga rasanya.

Sekarang ni sudah malam Ahad...time flies betul. Jumaat malam Sabtu baru ni, kami pergi kenduri di Bukit Jelutong...macam tu macam ni, buat itu buat ini, tiba-tiba dah  Ahad malam, esok pulak, dah kerja balik...tapi tetap kena bersyukur sebab ada kerja cikbib....ingatan untuk diri sendiri

Let me tell you about yesterday first, yup, 5 Oktober 2013

Bangun aja pagi, saya terus rasa macam teringin nak masak gulai kari. Saya sebenarnya dah lama sangat tak masak gulai kari ni sebab malas bila hubby asyik komplen aja sebab tidak mencapai his standard...heeeee....alagasan sebenarnya!

Anyway, bangun aja pagi semalam, saya pun terus ke dapur dan mula masak. Saya masak gulai kari ikan, ikan goreng, sayur kacang buncis goreng dengan sotong dan sambal belacan.

Tapi saya tidak ambil gambar waktu makan tengahari, sebaliknya saya tangkap gambar waktu makan malam...

Waktu makan malam, kami makan atas lantai, depan tv...hubby seems to love my gulai kari this time, terharu saya...

haaaa, hidangan di atas lantai

inilah kari ikan saya....adalah juga macam bentuk kari ikan...kan?

gambar ni penting sebab nak tunjuk botol kicap...miahahahaha

haaaa, lebihan makan tengahari tadi...


Mat Karipulai....he simply loves curry

heeee, tupperware tu memang jadi meja kalau hubby makan atas lantai, bagi tinggi sikit

So, semalam kami tidak keluar rumah langsung which is not normal..bila kakak saya call dan saya cerita yang saya tidak keluar, dia pun macam terkejut...he he he....

Pagi ni pulak, saya masak lagi sebab esok saya akan ke Terengganu selama dua malam, jadi hubby telah request saya masak ikan masak sambal sebagai bekalan dia sepanjang ketiadaan saya. 

Sebenarnya saya memang selalu buat pun, tapi selalunya saya buat tumis ikan bilis. Hubby selalunya akan estimate betul-betul supaya makanan tu habis betul-betul waktu saya balik...hee

Okaylah inilah gambar ikan masak sambal saya :
  

haaaa, sebab dua hari, saya asingkan kepada dua tupperware. Saya letak dalam peti sejuk dan hubby boleh panaskan satu tupperware satu hari dan masak nasi sendiri...

Petangnya kami ada pergi Ole-Ole untuk beli bateri baru untuk telefon nokia saya. Telefon tu, kalau bercakap lama sikit, habis lah beterinya.

Satu lagi, cucu saudara saya, Imran dan Iman telah dimasukkan ke hospital. Semoga mereka cepat sembuh. Semoga mama dan papa kembar juga kuat untuk menghadapi cabaran...semoga dipermudahkan semua urusan mereka...insya allah

kat bawah ni ada gambar Iman dan Imran yang saya ciplak dari facebook mamanya...boleh ye Pijah...cikbib main copy paste aja...


No comments:

Post a Comment