Saturday, October 20, 2012

Nothing...

Yoooohoooo...it's Saturday morning, harinya sejuk , makanya hubby terus tidur...

Saya bangun, solat subuh, menung panjang dulu, basuh cadar dan selimut ie. letak dalam washing machine la, buat telur setengah masak, buat air teh dan had breakfast infront of the laptop.

By the way, our laptop is okay already, alhamdulillah. If not, bertambahlah perbelanjaan hidup kami lagi.

Hari ini juga ada banyak perkara yang perlu di settle kan. Saya sepatutnya perlu pergi dentist, lepas tu pergi swimming class dan kalau sempat, slot kat mana mana lah, nak g gunting rambut. Saya adalah seorang yang selesa berambut pendek...

Lagi?....I hope I would be able to catch up some sleep. Yup...really need that.

Saya tertanya tanya juga sama ada something wrong dengan cara saya membawa hidup saya ni. Whether saya kurang competent ke, tak berapa cekap ke? Atau simply sebab memang terlampau banyak kerja di pejabat tu, maka memang saya sebenarnya tak terbuat.

Yang saya tahu, saya cuba buat yang terbaik. Kalau tak sempat buat di pejabat, saya cuba bawa balik, tapi saya tak pernah push myself to do the job even if I have brought it home...sebab I think I do deserve a break also.

Saya juga tidak bawa kerja ke kg..ha ha ha..mana sempat kan? Kat kg we have better things to do..a lot to catch up bersama sama adik beradik.

Baru baru ini, saya ada melawat anak sedara saya di kolej...dia kelihatannya begitu sibuk, sampai tidak ada masa untuk saya yang melawat ni. Sebenarnya fenomena ini bukan berlaku dengan anak sedara saya yang satu ni aja, tapi ramai remaja lain.

Saya tidak pasti sama ada mereka memang benar benar sibuk, atau tak pandai handle masa, atau mungkin dia tidak selesa dengan saya (saya faham, saya pun selalu juga tidak suka dengan apa yang saya buat)...tapi saya hanya diberikan kurang sejam untuk bersama dia, dan mungkin fikiran dia terganggu ke apa, saya tidak menerima senyuman pun dari dia...the body language shows that she wasn't happy.

Hmmm, rasa macam mana ye? Saya sedih..ha ha ha..tak pe la, siapa saya kan, hanya makcik dia yang selalu complain dan tidak membawa kegembiraan...ehhh, ke situ pulak, tapi yang nak saya bincangkan di sini adalah, kalau waktu student dah sibuk sampai tak de masa nak jumpa sedara mara, macam mana bila dah bekerja nanti, naik pangkat tinggi sikit pulak nanti, mesti lagi sibuk, kahwin pula dan beranak pinak..haaaa, masa ni, ada dua keluarga yang perlu kita bahagikan masa...

Hmmm tu lah, kalau diikutkan semua ni, memang kita tak de masa sebab dengan masa yang ada tu, rasa macam nak tidur lebih baik kan? Hmm, priority yang macam ini lah yang menyumbang kepada kurangnya ikatan mesra sesama saudara mara.

Saya pun sebenarnya kadang kadang ada juga perasaan macam itu, tapi saya tengah set mind ni untuk menjadi lebih ceria, lebih bertenaga untuk balik kg raya haji ni..ha ha ha.

Yup...saya nak enjoy, buat kerja di kg tu sebenarnya boleh release stress juga, berlabun dan melupakan KL dan kerja buat sementara...I need that dan saya rasa keluarga saya pun deserve that...let's catch up guys, jumpa nanti di hari raya haji.




No comments:

Post a Comment