Wednesday, October 31, 2012

Bekerja Kembali

After the long break, I am finally back working.

There are files piling on my table. That is an indication that my officers have all been very rajin doing their work during my absence.

There was also some makan makan...yup, another officer is going to Sabah...best of luck to her.

And I must say I am feeling better.

I was not well when I went back to my kg last week. Yeah, I was having a bad cough and my ear was infected. I managed to buy ear drops and another stronger ubat batuk from the pharmacy.

The cough and an infected ear effected my mood. I did not prepare anything at all for the hari raya. I was determine to have a good rest and get well, that's all.

But you know what, miracle happened when I was having my holiday back home. Tau kenapa? Yup, no work stress...my head was clear, I was happier and my antibody become stronger. My batuk slowly becoming less, so does my infected ear.

Saya beraya di kg suami. Kami ada aktiviti mengemas rumah sebenarnya. Being seorang menantu yang paling 'tidak rajin', saya tetap join...saya selalunya buat kerja mengemas, menyapu, mengemas, mengemas dan mengemas. Saya tidak masak, sebab ada orang lain yang lagi pandai masak...ha ha..

Tapi buat kerja rumah kan sebenarnya adalah cara yang bagus untuk de-stress? hmmm...berpeluh lagi...dengan statement statement maut dan kelakar dari ipar duai..dengan cerita-cerita sensasi..tidak lupa 'mengumpat'...yang niiiiii....kami kata tak nak buat...tapi tak boleh tahan...insya allah akan improve selepas ni.

Saya selalunya ada assignment yang lebih fokus seperti :'Bib tolong gantung semua baju mak dengan hanger'...haaaa...yang ni saya akan buat dengan kusyuk dan tawadduk...not knowing that my MIL has got sooo many baju kurungs/jubah...haaaa, lagi banyak dari baju I tau.

Tapikan...saya rasa saya ni dah jadi orang lain la...saya boleh get along lah dengan ipar duai saya...saya fit in lah orang kata...hmmm...where is the stubborn me? (siapa yang kenal saya, mesti tahu kenapa saya buat statement ni)

Dan saya rasa relaxed and happy and healthy...alhamdulillah.









No comments:

Post a Comment