Monday, February 12, 2018

Selepas 3 Post Semalam

Assalamualaikum.

Hari ini hari Isnin, 12 Februari 2018 dan pastinya hari ini saya perlu pergi ke ofis untuk bekerja.

Kalau anda semua perasan, semalam saya telah membuat 3 post untuk blog ini. Untuk itu, saya pun dengan berbangganya telah mengingatkan suami saya pagi tadi. The conversation went like this :

Saya : dah baca blog saya tak? 
Suami : Dahhh
Saya : Dah baca semua? Saya buat 3 post tau.
Suami : 3 post la, tapi pendek-pendek aja semua. 
Saya : Ha?
Suami : Ye lah, pendek sangat, baca tak puas.
Saya : Ha? (Mulut dah senget ni)
Suami : Ye lah, sebuat post yang panjang sedikit, baru lah puas baca.

Hah...what I can conclude from the conversation are :

i) suami saya tidak happy sebab saya buat post pendek sangat.
ii) suami saya rasa saya malas nak buat post sekarang, kalau buat pun, pendek aja, tidak detail (suami had given this comment earlier. Dia kata, dulu saya menulis dengan detail, mengikut turutan masa. Sekarang ni, semua random aja)
iii) suami saya rasa, daripada saya tulis pendek, baik jangan menulis langsung...betul tak Tokbomo?

Ha ha ha...tak tahu lah nak komen macam mana, tapi memang saya terpaksa meringkaskan penulisan blog saya sekarang kerana takut saya tidak terkejar. Saya takut sekiranya saya terlampau detail, saya langsung tidak menulis pulak. 

Bila menulis, kalau terlalu detail, kita akan lebih stress. Sebagai contoh, kita mahu menulis tentang moment yang tertentu, tetapi gambar tidak jumpa dan sebab tidak jumpa, kita ambil keputusan tak yah lah tulis, senang sikit, ha ha ha.

Anyway, despite all those challenges, I still write kan? Maybe there are less post than before, shorter post post than before, but this blog still exist. Kira okay lah tu.

Okay lah, saya rasa saya nak melelapkan mata sekejap sebelum masa rehat untuk makan tengahari selesai.

Jumpa lagi di post yang lain...







comment cio

1 comment:

  1. agreed cik bib, consistency is better than perfection when perfect moments are rare

    ReplyDelete