Tuesday, February 13, 2018

Huda & Faiz's Wedding (Rumah Faiz)

Assalamualaikum.

Ahaaa, ghamei orang baca blog saya semalam dan hari ini. Terima kasih lah sebab sudi membaca, walaupun ada sorang tu kritik kata tidak detail, tidak ikut urutan masa kan.

Anyway, hari ini tiba-tiba saya terduduk di meja makan ni, terbuka laptop, terbuka facebook, terbuka blog dan ter pilih gambar, ter transfer gambar dan tertulis blog ini. Semuanya "ter". 

Sebenarnya hari ini KK adalah sangat sejuk. Sewaktu di ofis kami semua macam tidak senang nak buat kerja sebab sejuk. Waktu mandi petang tadi terkeluar juga perkataan-perkataan yang significant dari mulut saya sebab tidak tahan sejuk. Selepas mandi, saya terus pakai telekung sementara menunggu waktu Maghrib...baru lah sedap sikit sebab panas di dalam telekung.

I wish we have water heater set installed. 

Anyway, let's go back to what I am going to write today, that is on Huda & Faiz's wedding, but at Faiz's house somewhere at Ulu Selangor (Serendah).
____________________________________

Sebelum itu, saya nak bercerita bagaimana saya dan suami saya balik daripada kenduri Huda dalam keadaan lapar pada 13 Januari tu. Ha ha ha...biar betik kan, tapi really, we were hungry. The last time we ate was at around 11.00 am and after that we did eat some bubur kacang and goreng pisang...but it wasn't enough apparently because we were still hungry.

Sebenarnya bukan kami aja yang lapar, ramai aja yang lapar. Alhamdulillah, jemputan memang ramai dan makanan cukup dan hampir tiada yang berlebih. Due to that, tuan rumah tidak berkesempatan untuk makan berulang atau bawa makanan balik ke rumah...which is good.

We drove to Sg Buaya after that because there will be a bbq held at my brother's house. Kami duduk lah di situ, solat, lepak dan bersembang.

I don't know whether we are lucky or what, but we were served with "kambing bakar" while having conversation. Shukri dengan I bukan makan kambing sangat, tapi mungkin sebab lapar, kami makan banyak...sampai terkejut dengan diri sendiri.

Ini kambingnya, tak sampai 30 minit kambing ini telah habis.

Selepas itu, kami mandi dan solat Maghrib dan tukar pakaian.

Malamnya ada BBQ. Simple aja pun, ada nasi lemak bungkus, mee goreng dan kueteow goreng. Nasi lemaknya sedap dan suami saya telah makan 3 bungkus. 

Selepas itu, kami balik ke Shah Alam.
-------------------------------------------------

Esok paginya kami bangun, bersiap dan tiba-tiba suami saya muntah-muntah. Dia muntah banyak kali dan saya sudah cakap dengan suami saya, kalau tak larat, kita tidak perlu pergi kenduri di rumah Faiz. Tapi suami saya tetap mahu pergi.

Kami rasa kami tahu kenapa Shuk muntah-muntah sebab Shuk memang tidak berapa boleh makan kambing...dah nak jadi kan.

Saya drive hari itu, tersesat pulak sekejap sementara suami concentrate muntah (hiks). Siannnya, tak dapat saya bayangkan betapa penatnya suami saya hari itu.

But we arrived on time (11.00 am) and joined the convoy to Faiz's house even though I was left behind. We arrived a little bit late than others, but earlier than the photographer...ha ha ha...so, no problem.

Selepas itu, adalah upacara berarak....

Huda dan Faiz...cantik baju Huda, hijau dan purple

Shuk dan Abang Hatta

Selepas itu kami makan. Sebab kusyuk makan, langsung tiada gambar. Kami di jemput masuk ke dalam rumah selepas itu sebab ada upacara bergambar 

Yup..ada pelamin ringkas yang sweet.

Pengantin dengan sepupus

Pengantin dengan mokciks dan opah. 

Selepas itu, kami pun balik lah semula ke Shah Alam. Ahli keluarga yang lain juga balik ke rumah masing-masing. 

Adalah satu gambar kami adik beradik. Hasrat kakak saya untuk ambil gambar dengan semua adik beradik tidak tercapai kerana kakak saya yang di Terengganu tidak hadir. Tak pe lah, insyaa allah ada rezeki lain kan.

and ehhh..yeah, suka pula gambo ini, Abang Hab and Malena

Balik Shah Alam, kami solat dan petangnya anak saudara kami datang dari Bangi. Mereka ini baru kahwin (Aiman) dan sewaktu kami balik ke Semenanjung, mereka telah ke KK dan menumpang di rumah kami. Mereka datang untuk memulangkan kunci rumah kepada kami.

Kami ke Segamat Rail Restaurant. Kami makan macam-macam, tapi tiada pulak gambar. Kami celebrate bday Aiman juga, sebab itu lah ada kek.

Hokeh...sampai di sini dulu...insyaa allah saya akan update lagi untuk menutup cerita kami balik Semenanjung pada January 2018.

Good nite guys!

No comments:

Post a Comment