Monday, April 25, 2016

Tingkat 9

Assalamualaikum.

Hari ini, hari Isnin. Selalunya, pada hari Isnin, saya adalah lebih cergas dan mata selalu terbuka sahaja. Walau bagaimanapun, hari ini, saya berasa mengantuk. 

Bagi mengatasi masalah ini, saya telah turun sebentar ke bawah bangunan untuk membeli buah dan telah mengambil keputusan untuk naik tangga ke tingkat 9. Sudah lamaaaaaa saya tidak buat aktiviti seperti ini kerana sewaktu kami berpindah ke bangunan sendiri di KL Sentral, kami hanya dibenarkan menggunakan tangga sewaktu fire drill. Pada masa yang lain, kami memang perlu menggunakan lif.

I was sceptical at first on whether I could climb up to level 9 or not. Ada banyak perkara yang saya fikirkan. Yang pertamanya, pernafasan, saya risau kalau saya "breathless" , atau pun susah nak bernafas sampai lemas ke. Yang keduanya, saya risau juga part jantung/tekanan darah, ye lah, dah berumur ni, macam-macam boleh jadi. Yang ke tiga nya lutut saya yang cedera dan tidak berapa kuat tu serta kaki juga, yang perlu bertahan untuk membawa seorang yang seberat saya ni. Seterusnya adalah kenyataan yang saya akan naik tangga tu berseorangan, ye lah,  what if anything happen to me when I was alone.

And yeah, after considering all that, I decided to be more careful but continue with my climbing. Unlike when I was younger, I did stop to catch my breath twice, on 3rd and  6 th floor. And alhamdulillah, I arrived safely on 9th floor and went straight to the fan because it was damn hot!

Hmm...will I do that again? I don't know, but maybe I should consider doing it as part of my exercise. I know my colleague Saf is doing it...maybe I should seriously consider doing it..

Okay lah, itu aja untuk hari ini.

No comments:

Post a Comment