Friday, April 8, 2016

Jumaat, 8 April 2016 - Opah Sakit Gigi

Assalamualaikum.

Salam Jumaat. Saya baru habis bersarapan dan suami pun sudah balik ke rumah. Hari ini saya buat cucuq ikan bilis tapi termasin sikit. Kawa sepejabat pulak telah belikan pulut udang dan pais ubi (lepat ubi) yang sedap. 

Selepas ini, saya ada lawatan ke kilang dan sekarang saya nak menulis sekejap..short one.

Semalam, selepas waktu Maghrib, anak saudara saya telah wassup saya dan bagi tahu yang emak saya sakit gigi. Dia kata, opah diam aja dan asyik baring, rupanya opah sakit gigi. Mereka telah mencadangkan supaya opah pergi ke klinik, tapi seperti biasa, opah tak nak. Opah cuma request nak air kelapa dan air zam zam.

Saya call emak saya lepas tu dan emak saya kedengaran okay. Dia kata, mungkin sebab panas, rasa sakit tu adalah lebih dari biasa. Saya cuma suruh dia makan panadol kalau tak larat sangat dan esok pagi, kalau keadaan tidak pulih, kena lah jumpa doktor gigi juga.

Dalam keadaan macam ini, saya kena lah call kakak saya kat Ipoh tu, tanya pendapat. Kakak saya ada hal sebenarnya, tapi dia kata dia akan direct anak-anak sedara saya untuk bawa opah ke klinik mana nanti.

Tapi, bila malam sikit, anak sedara saya telah post gambo opah sakit dan dia kata opah telah minta panadol. Emak saya tu, jarangggg sangat ambil panadol. Bila tengok gambar emak saya sakit, kakak saya terus ambil keputusan untuk pergi juga tengok emak esok/hari ni lah.

And today, saya belum terima apa-apa update lagi dari kampung, semoga dipermudahkan semua urusan emak saya, juga kakak saya serta anak-anak sedara saya yang menguruskan emak/opah. Semoga sakit itu jadi penggugur dosa dan disegerakan kesembuhannya.

Aamiin...

No comments:

Post a Comment