Thursday, April 7, 2016

Khamis, 7 April 2016, Sarapan Kari

Assalamualaikum.

Hari ini hari Khamis, 7 April 2016 dan saya tiba-tiba rasa terpanggil untuk menulis sesuatu di sini.

Sekiranya anda ingat, semalam, saya telah menyediakan karipap sebagai hidangan untuk sarapan. Walau bagaimanapun, dalam jam 10.00 pagi, sewaktu saya menelefon suami, saya telah di beritahu yang suami saya sedang sakit kepala...hmmm....sebab tak makan nasi ke? Suami saya tu sejak akhir-akhir ni, kena ambil sarapan yang lebih berat seperti nasi. Tapi ye lah, tak kan setiap hari nak ambil nasi waktu sarapan, bosan lah pulak kan.

Petangnya pula, sebelum balik semula ke rumah, kami singgah di Imago dan telah makan di Pizza Hut. Maksudnya, kami tidak makan nasi langsung semalam. (Macam lah dah setahun tak makan nasi kan..) .

Oleh kerana risau suami kena migrain, maka saya telah masak kari ikan pada malamnya, Suami saya terus excited dan cakap "wow, boleh la bawa bekal esok"...hiks.

So, pagi tadi kami pun berangkutlah bawa nasi, kari ikan dan ulam timun dalam mangkuk tingkat yang kami baru beli tu. Saya tidak pasti lah macam mana bau kari itu telah effect ofis saya...sepatutnya kalau orang berbau, kita kena beri sedikit kan...tapi kami pun bawa sikit aja pun. 

Saya ada juga share apa yang saya masak dengan kawan-kawan ofis, tapi saya sebenarnya selalu segan aja sebab rasanya tak la sedap sangat kan dan saya juga selalunya masak terlebih pedas daripada apa yang orang Sabah boleh terima.

Ohh..tentang rasa, suami saya cakap macam ini "jangan tanya, nanti cikbib ujub" ...uwaaa... complement ke tu? Sebenonya, suami saya tu lapar dan sudah lama tak makan lauk kari. That's why kari saya jadi rasanya lebih sedap tu.

Ini satu lagi contoh di mana saya melapurkan apa yang terjadi. Ada kawan saya kata, saya ni tidak berapa "low profile" sangat sebab semua cerita pun nak share. Kecik hati saya dia cakap macam itu. Tapi pelik jugak saya sebab semalam, dia adalah antara orang pertama yang response bila saya letak post pagi-pagi tuh..macam excited pulak bila saya letak post, kih kih kih.

But anyway, saya ada bincang balik dengan suami mengenai perkara ini dan kami telah membuat keputusan (untuk isu ini, nak juga bincang isu supaya boleh di golongkan sebagai orang bijak kan) bahawa yang paling penting adalah apa niat saya bila menulis. Sekiranya orang lain mempunyai pendapat yang berlainan, biarkan.

Ok fellas, I just need some time off...so, nak sambung kerja balik. Esok Fridayyyyyy.....


No comments:

Post a Comment