Monday, April 18, 2016

18 April 2016, Tentang Kuah Dal dan Bowling

Assalamualaikum.

Hari ini, 18 April 2016.

Saya bersiaran di depan tv, tengok berita TV3 dan mata saya sebenarnya sangat mengantuk dan seperti biasa, cuaca adalah sangat panas.

Cuaca siang tadi adalah baik/cerah, tetapi agak panas. Gunung Kinabalu ada menunjukkan dirinya selepas subuh dan oleh kerana tiada jerebu, saya dapat melihat dengan jelas laut dan pulau daripada tingkap bilik saya, alhamdulillah.

Oh, saya masak bihun goreng untuk sarapan, yup ada gambar...


yippiee....saya buat bihun tu, dapi suami saya telah potong cili yang letak kicap tu. Dia kata, kalau ada kenduri kat kampung, orang makan bihun dengan cili dan kicap tu (aishhh, saya cakap cili instead of cabai you...).

Saya juga ada ternampak gambar roti canai banjir di dalam instagram Hanis Zalikha. Alamak, terus teringin nak makan roti canai banjir (kuah dal) dengan sambal ikan bilis. Terus wassup suami dan suami terus kata "kena la buat sendiri cikbib, kat KK ni kat mana nak dapat?"

Saya pun terus minta suami tolong rendam kacang dal supaya saya boleh masak kuah dal. Suami pula, telah singgah di Bataras (macam Giant kecik kat Sek 18 Shah Alam tu) untuk beli roti canai segera.

And you alls, hari ini saya telah masak kuah dal buat kali pertamanya di dalam hidup saya. Suami saya kata, rasanya boleh tahan, kecuali rasa udang keringnya lebih sikit, tapi masih ok. Mari kita tengok gambo...

yup, saya makan roti canai segera dengan homemade kuah dal dan sambal ikan bilis yang saya buat Sabtu lepas. And yeah, ada bunga kecik tu sekarang ni di atas meja makan kami, baru beli jugak tu, beli di One Borneo.

Dan semalam saya dan suami ada pergi main bowling di One Borneo. Kami sebenarnya mahu berjalan-jalan menghabiskan masa sebelum pergi makan nasi dengan sup ikan/tomato, jadi, bila berjalan-jalan tu, masuklah tempat main bowling tu dan saya saja main satu game. Suami saya sakit tangan jadi dia tidak boleh main.




heee....saya punye score adalah 121...kira okay lah tu sebab selama ni saya nak achieve 75 pun susah.

Lepas itu kami pergi makan sup ikan dan tomato tuuuu...


Hmmm, kali ini sup nya memang panas dan nasi pun panas. Pernah sekali tu kami pergi agak lambat dan sup nya kurang panas, jadi agak kurang sedap sedikit.


Kami lapar, jadi memang kami berselera. And yes, cabai burung itu adalah wajib untuk menambah kick sup ini.

Hmmm...sampai di sini dululah ye...saya nak tidur sat dan bangun solat sikit lagi...have a productive days ahead guys...

No comments:

Post a Comment