Tuesday, March 31, 2015

Farewell : Old Malaya Kopitiam

Saya mahu bercerita cerita semalam, 30 Mac 2015 di mana, Kak Cik saya datang bersama hubby dia dari Putrajaya untuk mengucapkan selamat jalan buat saya dan Tokbomo.

Sebab rumah sudah tiada apa-apa, kami telah pergi berkumpul di Old Malaya Kopitiam di Seksyen 7, Shah Alam. Selain Kak Cik dan Abg Radhi, kakak saya Mekyah dan anak dare dia Malena pun ada, Maisarah pun ada dan yang paling istimewanya, mak saya pun ada. 

Sebab dah agak lewat, kita orang tidak lah order beria-ia sangat. Lagipun, saya sebenarnya sudah makan sebab boss baru aja belanja minum pada petangnya (akan diceritakan di lain episod).

Marilah tengok gambar....

Group photo...Malena tangkap gambo, oleh kerana itu, gambo dia takde

Sarah dengan opah. Sekarang ni, kalau saya bekerja, Sarah akan ikut saya naik kereta sekali sebab dia ada practical training di PJ. Tapi, lepas ni, dia kena lah naik bas sendiri. 

Andd...air yang ada di dalam gambar adalah air milo tabur. Emak saya request air tersebut sebab dia pernah nampak Iman/Aina minum sebelum ini dan dia teringin....

yang ini adalah laksa nyonya dan air carrot susu, pilihan Sarah. Tapiii, akhirnya saya yang makan sebab Sarah tak larat...

Yang ini, Kakcik punye, nasi ayam...sedap nasi ayamnye

Tokbomo order roti/omelette/fries

air opah...dari sudut lain

Abang Radhi dan Malena order roti boom, tapi tak tangkap gambar pulak.

Yang ni gambar air kita orang....air bandung istimewa tu sangatlah sedap

Sebelum masuk ke kereta, kami sempatlah bersembang sekejap di tempat meletak kereta tu. Yang paling istimewanya adalah emak saya, buat pertama kali nya telah bercakap macam ni dengan Tokbomo "Shuk, jaga Cikbib ni baik-baik tau".

Heeee....tak tahu nak cakap apa perasaan saya waktu tu. Tapi saya berterima kasih atas ingatan dan doa semua orang. Semoga saya akan selamat, gembira dan menjadi insan yang lebih baik di Sabah nanti.

No comments:

Post a Comment