Monday, March 16, 2015

Some Updates

Pagi tadi, ada seorang kawan telah telefon saya.
 
Dia kata "cbib kena pindah ye...tapi kalau cbib pindah pun, cbib kena selalu update blog jugak tau."
 
Yang saya pulak "you baca lagi ye blog I?"
 
Dia kata "mestilah. Tapi sekarang ni cbib jarang update lah"
 
Saya pun cakap "heeee...memang, ada masalah sikit lah, langsung kurang mood". Saya mengaku saya hanya update blog saya seminggu sekali sekarang ini.
 
Sebenarnya, saya gemar menulis, walaupun mungkin tidak sehebat mana, saya akan cuba mengulas sesuatu isu yang saya dengar/baca/alami sebagai bahan penulisan saya. Dan, dalam post yang sedemikian, selalunye tiada gambar yang akan diselitkan.
 
Dan sebenarnya it is a nice feeling bila orang suka/ingat apa yang kita tulis. Pernah sekali tu, saya jumpa dengan kawan lama ni sewaktu menunggu lift dan dia gelak-gelak dan tegur saya macam ni "Cbib, saya gelak bila teringat satu post dalam blog Cbib yang cerita Cbib bawa handbag yang ada tertumpah kuah rojak tu ke Pavi".
 
Saya pun gelak lah sama tapi di dalam hati saya kata "Dia boleh ingat lagi cerita itu walaupun sudah agak lama saya letak post itu..". Yup, a different story may send a different impact to a different person, and I am happy that some of my stories do have an impact to some people.
 
Saya juga pernah berbual dengan seorang kawan ni (lelaki). Saya tanya dia macam ni "you tau kan I ada blog?"
 
Dia jawab lah "Yeah".
 
Saya tanya lagi macam ni "Tapi you tak baca lah kut kan, tak sesuai untuk lelaki kut? "
 
Dia jawab apa ntah...lupa pulak saya.
 
Tapi saya ingat saya ada juga tanya soalan yang ini "You rasa blog I negatif tak? "
 
Jawapan yang ni I ingat sebab dia kata "Nope, and I am sure about that. Infact, saya suka juga baca beberapa post ketuhanan yang Cbib buat"
 
Saya pun pelik "post ketuhanan?" Heee...seingat saya, kebanyakan post saya adalah lebih kepada perkara yang lebih kelakar.
 
Dia jawab macam ini "Adaaa...(dan dia mention post yang saya tak boleh recall) dan saya rasa post itu telah memberi saya keinsafan"
 
And I was likeeee...."SPEECHLESS"
 
Bukan apa, kita tahu kan kita ini manusia yang sederhana, banyak kekurangan, tapi bila ada pulak antara my "humble posts" tu boleh memberi keinsafan, walaupun untuk seorang insan, maka, saya sangat bersyukur, alhamdulillah.
 
Baru-baru ini saya berpeluang untuk bermesyuarat dengan seorang kawan lama. Biasalah kan, kami sempat juga bersembang bila meeting habis and the first question she asked was "Bib, Tokbomo ikut tak ekau pindah nanti?"
 
And I cannot help laughing and asked back "heyyy, you still read my blog?"...ha ha ha ha ha...we had a good laugh. Ramai dah orang yang refer to my hubby as Tokbomo nowadays. And no, hubby bukan Tok Bomoh ye, dan saya sendiri pun tak tahu daripada saya dapat nama tu...
 
Bila saya fikirkan balik, sebenarnya tujuan sebenar kenapa saya mula menulis blog ini telah tercapai. Blog ini membenarnya saya reach out to my friends and families. And these friends and family understand my jokes, simply accepted the way I write and they follow my blog from 2009, and for that, I thank all of you.
 
And for that reason, insyaa allah I will continue writing. Please pray that I'll be okay in Sabah guys and will be able to contribute even better post while I am there.
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment