Tuesday, January 13, 2015

Tidurlah Wahai Mata

Sekarang ini, jam sudah pukul 2.09 pagi dan mata saya tidak mahu tidur.

Sebenarnya saya sudah tidur dalam jam 10.30 malam tadi dan bangun semula pada jam 12.30 pagi. Malangnya, setelah bangun, mata ini terus terbuka dan seolah-olah tidak mahu tidur balik. Risau saya sebab esok pagi, saya ada appointment dengan boss pukul 8.00 pagi dan sejarah telah membuktikan yang saya bukanlah rajin untuk bangun pagi.

Oleh sebab saya tidak boleh tidur, saya pun buat macam macam aktiviti lah. Mula-mula, saya tengok facebook. Yup, Pijah ada letak gambar anak-anak dia...


haaa, yang atas ni, gambar Irfan sebelum pergi sekolah. Budak ni positif aja kalau nak pergi sekolah tu. Semoga menjadi anak yang soleh, jaga mama, papa dan adik adik, insyaa allah


Yang ni pulak, gambar mereka tiga beradi pakai baju spiderman...yang tengok camera tu Iman, yang tengok jari tu adalah Imran. 

Sebab Imran masih baby, kita tak boleh nak determine dia punya kadar penglihatan, tapi kita doakan sama-sama semoga pandangan matanya terus improve. Insyaa allah.

Bila tengok facebook lagi, nampak pulak banyak cerita sedih mangsa banjir di Kelantan. Mereka yang tinggal sehelai sepinggang sehingga tidak mampu untuk menghantar anak ke sekolah. Semoga bantuan yang sepatutnya ada, akan sampai untuk mereka-mereka ini. Saya rasa, memang banyak bantuan sebenarnya dan semoga semua bantuan ini akan sampai kepada mereka yang memerlukan.

Lepas tengok facebook dan masih tidak mengantuk, saya mengambil keputusan untuk turun ke bawah dan ambil laptop supaya saya boleh update blog ini. 

Saya ada berbincang dengan Tokbomo sewaktu balik daripada makan malam tadi, saya kata "tak ramai orang baca blog saya sekarang ni"

Tokbomo kata "ye lah, cikbib memang jarang update pun sekarang ni"

Saya pun jawab "kita kena selalu pergi bercuti la, so that I have something to write"

Tokbomo jawab balik "Bukan, kalau nak orang follow, cikbib kena buat cerita bersiri, yang ada "to be continued" atau part 1, part II."

Hmmm...bernas tak jawapan tu? ekekekek

Bukan senang nak jadi penulis kan? kadang-kadang kita memang ada topik/isu untuk ditulis, tapi kebolehan untuk mengupas isu tersebut, membuat nilai tambah supaya ianya membawa erti dan menarik untuk dibaca, bukanlah senang.

Tapi tak pe, saya nak try juga sikit-sikit...dan kalau bukan semua orang suka, saya cukup pasti yang atleast ada 5 orang pembaca setia, haaa, siapakah orang orang itu? Sila angkat tangan.

Hmmm...I am going to end my post here although I am not sleepy yet. 

Doa saya semoga semua pembaca saya sihat fizikal dan minda and have a productive days ahead.

Dan semoga Allah memakbulkan doa untuk Imran. Kembalikanlah pandangan mata Imran Ya Allah. Kurniakanlah dia serta Irfan dan Iman segala kebaikan di dunia dan akhirat. Aaamiin.

Sekarang sudah pukul 2.33 pagi.

No comments:

Post a Comment